/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Automatisk nedlukning af computeren ?
Fra : kgp43
Vist : 348 gange
30 point
Dato : 15-06-01 16:34

Er der nogen der ved hvordan, man får computeren til at lukke automatisk ned f.eks. kl. 03.00 ?

Accepteret svar
Fra : janus141

Modtaget 40 point
Dato : 15-06-01 17:03

Prøv at lave en batch-fil, der indeholder denne kommando: C:\WINDOWS\RUNDLL.EXE user.exe,exitwindows

Dette kan du gøre ved at lave et nyt tekstdokument, kopiere ovenstående kommando over i det, gemme dokumentet og rename det fra "new text document.txt" til f.eks "autoluk.bat" .bat-endelsen skal være der.

Så går du i kontrolpanelet, og kører den Wizard der er til Scheduled Tasks, og får Windows til automatisk til at køre denne fil på et givent tidspunkt.

Dette er ikke afprøvet, da jeg ikke selv kører Windows 9x eller ME. Tak skal gå til Squanto for kommandoen (http://www.kandu.dk/dk/tip/520)

Vh Janus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-06-01 22:49

kgp43 skrev:
>Er der nogen der ved hvordan, man får computeren til at lukke automatisk
>ned f.eks. kl. 03.00 ?k' and Active = 1

På Internet-adressen www.computerchannel.de/download
findes der under rubrikken Utilities - Desktop - Exit en lang
række freeware- og sharewareprogrammer, der har med
nedlukning af Windows eller af computeren at gøre.
Selv bemærkede jeg bl.a. et freewareprogram, der hedder
LockOff2000. Det kan lukke computeren ned på det
tidspunkt, man ønsker, og det skulle fungere under alle
Windows-versioner fra og med Win95.

Mvh
Peter Bækgaard

Godkendelse af svar
Fra : kgp43

Dato : 17-06-01 00:29

Hej Janus141.

Jeg har accepteret dit svar, selv om jeg ikke kunne bruge .bat filen.
Når man sætter computeren til at kører denne fil, så åbner den Ms-Dos-prompt, og den lukkes ikke igen. Ms-prompt skal være lukket før man kan slukke computeren, fandt jeg ud af.

Stien du gav mig var derimod nyttig, og jeg løste problemet sådan:

Oprettede et alm. dokument med navn: Autoluk.doc
Satte computeren til at kører dokumentet kl. 03.00
Åbner "planlagte opgaver", klikker på modsatte musse knap - Egenskaber.
Sletter erstatter stien under "sti", med det "link" jeg fik fra dig.
Nu lukker computeren automatisk ned, når jeg vil have det !

Kommentar
Fra : janus141

Dato : 17-06-01 00:58

Det var godt, du kunne få det til at virke.

Vh Janus