/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lytte til musik og gemme det på harddisk
Fra : ferik
Vist : 689 gange
400 point
Dato : 19-11-04 22:44

Jeg har læst at man kan hente et lille program her :
http://www.stationripper.com/ og den danske vejledning her:
http://www.siffan.dk/forum/forum_posts.asp?TID=773&PN=1
ifølge "NORDJYSKE STIFTTIDENDE" og andre aviser skulle det være fuldt lovligt at gemme musik på harddisk
fra stationsripper
? er der nogen der ved noget om det, og evt. hvordan man kan lægge danske radiokanaler ind i stationsripper
ferik

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 19-11-04 22:53

Prøv at læse den danske vejl, 15 $

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 19-11-04 22:54

Undskyld du kan rippe fra 2 stationer på den fri downl

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 19-11-04 23:00
Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 19-11-04 23:00

Man er jo nok lidt hastig med at svare,men det alt hvad du spørger om ,står på klingende rigsdansk

Du er heller ikke begrænset til kun at bruge de stationer som stationripper selv foreslår. Det eneste du skal gøre er at finde en station og skrive den i feltet lige til højre for - add - (og bagefter så lige klikke på - add - en enkelt gang)

Hvis du f.eks. har WinAmp 5.0 (Jeg mener også 3.0 versionen kan, men hæng mig ikke op på det) og vælger
- filer - internetradio - finder en god station og sætter den til at spille.
Så sørger du for at WinAmp afspilleren er det aktive vindue og så taster du alt+3 (Bemærk : der er ikke noget F i alt+3. Så det er altså ikke Funktionstast 3 der skal anvendes men alt+ tallet 3. F3 har ingen virkning i WinAmp uanset hvor hårdt man hamrer og hvad man iøvrigt finder på at true den med )

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 19-11-04 23:22

hvordan finder jeg ud af hvad en af de danske radiostationer (musik til to unge piger) har som navn eller
http:// osv

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 20-11-04 01:13

Hey. Du kan hente Audacity her.. Det kan gemme alt hvad du kan høre gennem dine højttalere.. Er det ikke det du søger??
http://www.kandu.dk/dk/spg/40162

VH
Lyhne1

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-11-04 10:48

til Lyhne 1
det lyder som om det er rigtige, jeg får gæster nu, de bliver hele dagen, så jeg får det først afprøvet i morgen
hvis jeg får problemer spørger jeg igen!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-11-04 15:34

PROBLEMMER!
Har instaleret Audacity! det går fint med at høre musik eller andet gennem det, fra netradio
men jeg kan ikke afspille dem, når jeg senere vil høre det, jeg har gemt, alle filer der er gemt har tilsyneladende den samme størrelse 1,02MB ikonet er ikke winamp, den skriver at det winamp media file, men når jeg starter winamp skrives der at det er et forkert format
windows media player kan heller ikke afspille noget, forkert fileformat
? kan jeg gøre
har winamp ver 5.0.0.5

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-11-04 21:12

det ser ud til at kører nu
jeg venter lidt med at lukke

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 21-11-04 21:27

Hvad er forskellen på Audacity og windows mediaplayer? Kan de ikke det samme?
Spør en absolutte begynder på feltet.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-11-04 21:45

jeg er ny i det her, men det ser ud til at AUDACITY afspiller fil type "AUP"
dem kan windows mediaplayer vist ikke klare, og så er det selvfølgeg det vigtigste!
AUDACITY kan optage netradio

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-11-04 22:46

? kan AUDACITY filer (aup) brændes på CD skiver og afspilles på alm transistor radio med afspiller, og hvordan

Kommentar
Fra : kazinka

Dato : 22-11-04 00:44

her kan du downloade en plugin til winamp som kan optage eller "rippe alt det der kommer fra radio når du bruger winamps radiotuner, det kommer ned i mp3 format. derefter vælger du de sange og filer som du vil have, og sætter dem ind i winamps playlist. for at lave dem om til så kaldte cd filer går du ind i options i winamp og preferences og vælger output i fanebladet, og dobbelt klikker på nullsoft disk writer plugin, og vælger en mappe hvor du vil have det. så trykker du på play i winamp, og den fomaterer mp3 filerne til wav format (cd afspiller filer), og brænder dem ud. for at nulstille winamp så den ikke laver filerne om til wav mere går du ind i samme faneblad (output) og dobbelt klikker på waveout output.
hilsen Kazinka

Kommentar
Fra : kazinka

Dato : 22-11-04 00:45
Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 22-11-04 01:22

AUDACITY kan gemme den i wav og MP3, aup er nogle filer de bruger hvis du vil arbejde med filen i deres program.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-11-04 13:41

Til KaVakandu!
hvor er det jeg kan gemme i wav og MP3

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-11-04 13:48

Til kazinka!
jeg har hentet Stremamripper, og prøvet at følge din vejl. et eller andet sted går det galt, for det virker ikke
vil du ikke prøve at lægge en sti igen
der er to output
herfra går det muligvis forkert:
"så trykker du på play i winamp, og den fomaterer mp3 filerne til wav format (cd afspiller filer), og brænder dem ud. for at nulstille winamp så den ikke laver filerne om til wav mere går du ind i samme faneblad (output) og dobbelt klikker på waveout output."

Accepteret svar
Fra : kazinka

Modtaget 400 point
Dato : 22-11-04 15:24

jo, når du har installeret streamripperen, og genstarter winamp skal du finde radio stationerne og afspille dem, når du gør det kan du trykke på start i streamripperen og den downloader musikken.

når du så vælger at finde de filer du har downloadet som ligger på skrivebordet og lægger dem ind i winamps playlist går du ind i options -> preferences -> plugin output -> og dobbelt klikker på nullsoft disk writer og trykker ok. dernæst trykker du på play i winamp, og den laver mp3 filerne om til wav.

når du HAR lavet filerne om kan du gå ind i det siste faneblad igen (plugin output) og dobbelt klikker på wave output og winamp vil fungere normalt igen så du kan høre mp3 filerne uden at lave dem om til wav filer

håber at du forstod forklaringen, ellers skriv tilbage
mvh Kazinka

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-11-04 18:41

kazinka! problemer = mere hjælp
1: jeg går ud fra at jeg ikke skal bruge AUDICITY
2: jeg har lagt boogie20 den ligger som windowa media fil
3: jeg har hentet streamripper-for winamp dit link, inst. den under winamp, winamp starter op, fulgt din sti:når du så vælger at finde de filer du har downloadet som ligger på skrivebordet og lægger dem ind i winamps playlist går du ind i options -> preferences -> plugin output -> og dobbelt klikker på nullsoft disk writer og trykker ok. dernæst trykker du på play i winamp,
som jeg ser er der to muligheder, "tryk på play"
A: knappen hvor der står PLAY og rullepanel og kontakten der hedder play
4: jeg har oprettet en mappe på skrivebordet under navn: 041122 musik den er tom
5: "og den laver mp3 filerne om til wav." hvordan skal jeg bruge dette
6: "når du HAR lavet filerne om kan du gå ind i det siste faneblad igen (plugin output) og dobbelt klikker på wave output og winamp vil fungere normalt igen så du kan høre mp3 filerne uden at lave dem om til wav filer" denne sætning forstår jeg ikke
hilsen og håb om lidt mere hjælp

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-11-04 17:10

jeg vil give ekstra point til dem der hjælper

Kommentar
Fra : kazinka

Dato : 23-11-04 18:20

jeg kan ikke rigtig hjælpe eller forklarer mere end den manual, men hvis du skriver din email her, vil jeg gerne sende dig nogle screenshots, hvordan man gør
mvh Kazinka

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-11-04 19:48

min email
nerikkr@yahoo.dk

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 24-11-04 20:50

mere hjælp!
det går fint med AUDACITY, når der kun skal høres og gemmes på harddisk
men der er problemmer når der ser skal gemmes på CD
det sikkert noget noget med fil type
er der nogen der har et forslag!
i må gerne maile til mig

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 26-11-04 11:36

Det driller stadig lidt, men der jo heller ikke nogen der har sagt at det skal være nemt!
Tak for svaret kazinka.