/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Musik fra PC til Stereo anlæg
Fra : labuni
Vist : 878 gange
200 point
Dato : 19-11-04 21:51

Hej.
Hvad skal jeg bruge for at kunne hører musik, gemt på computeren, på mit stereo anlæg i god kvalitet.

Jeg har prøvet at tilslutte mit lydkort til stereo anlæget via dets stereo jack stik til højttalerne, men det var ikke nogen god løsning.

Jeg er indstillet på, at jeg skal købe et eller andet lydkort med rigtige phono stik, til overførsel af lyden, men hvad skal det være?

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 19-11-04 22:34

Har du en AUX indgang på dit stereoanlæg ??

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 200 point
Dato : 19-11-04 23:11

Højtalerudgang fra lydkortet:
Sæt et stik i,så du får 2 phonostikudgange.
2 Phonostikledninger hen til forstærkeren,sættes ind i Tape eller AUX.
Stikkene er rød-hvide,og det er indgangene i forstærkeren også. (burde være)
Du kan ikke nøjes med en ledning som du har fosøgt dig med (vil jeg mene)
Det stik du skal bruge kan du få i alle forretninger der handler med radio eller PC.
Skriv nu her hvordan du klarer den.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-11-04 23:20

Yeps!
Din højttalerudgang på din PC (evt. en linie udgang) tilsluttes i AUX på dit stereo anlæg.
Du skal evt. skrue lidt ned for udgangssignalet på din PC, for ikke at overstyre lyden til dit stereo anlæg.

Jeg bruger det selv, blot med den forskel, at jeg køre igennem en ALDI købt 5 kanals omskifter boks, så jeg kan vælge imellem tv/dvd, PC og CD maskine.

Så du skal bare have et langt kabel der kan nå, og så sørge for at stikkene passer i begge ender, evt. med addaptorer.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 20-11-04 10:58

Dit lydkort har sikkert mini jack stik. Du kan få et kabel i f.eks. fona til 80kr, der har mini jack i den ene ende, og phonostik i den anden. Så kører det for dig, det er det setup jeg bruger

Godkendelse af svar
Fra : labuni

Dato : 20-11-04 12:23

Tak for svaret Keldd.

Det var egentlig også sådan at jeg havde gjort, men da jeg prøvede igen fandt jeg ud af at der var en løs/dårlig forbindelse i det stik med mini jack stikket og de to phonostik, så efter at have fået byttet det dette stik, kan jeg få musikken ind i forstærkeren.

Jeg var 'bange' for at jeg skulle have et specielt lydkort, men det var heldigvis ikke nødvendigt.

Endnu en gang tak.

/Lars

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-11-04 13:00

Selvtak labuni.
Når du så er i gang,kan du passende (hvis du har Tv out) komme billederne over i fjernsynet,
nu når du har lyden,men det er en anden historie, som du sagtens klarer.
Hilsen
Keldd.