/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs netværk problem - Hjælp!!
Fra : wibroe
Vist : 451 gange
50 point
Dato : 19-11-04 17:16

Hej alle eksperter derude.

Nu er jeg ved at give op.... suk..

Jeg har et problem med at få min bærbare pc på nettet. Begge maskiner har Windows XP SP2 installeret og XP-firewall er slået fra!.
Jeg kan pinge og overføre filer osv. fra begge pc'er, ingen problemer der. Internetforbindelsen er delt på min stationære, så min bærbare burde få adgang.

Deling af internetforbindelsen virker fint med et crossover kabel.

NB! Da jeg har internet fra tiscali, med et "Eicon DIVA ADSL USB MODEM", kan jeg kun dele min internetforbindelse på denne måde.

Min Router er en Skyr@cer PRO WBR 654 fra TOPCOM, som er sat op med DHCP Server Enabled, som vist virker fint i øjeblikket?

Min stationære ser således ud:

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse 2:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : mshome
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 92.168.1.101
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 55.255.255.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

Min bærbare ser således ud:

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : mshome
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 92.168.1.102
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 55.255.255.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

Jeg har en internetforbindelse under netværksforbindelser på min bærbare, hvor "status" ser således ud:

"Aktivitet"
Internet -> internetgateway -> Denne computer

pakker:
sendt: 0 58.987
modtaget: 0 154.958

Der er ikke rigtig hul igennem internetgateway'en........?

På forhånd tak

Lasse

Kommentar
Fra : ComPlet

Dato : 19-11-04 18:28

Er routeren/modemet låst på mac adr. ?

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 19-11-04 18:32

øhhh. hvordan finder jeg ud af det?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-11-04 18:41

Har du skrevet forkert eller er det 55.255.255.0
Det bør være 255.255.255.0

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 19-11-04 18:44

sorry, der er skrevet forkert: 255.255.555.0

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 19-11-04 19:00

Host Name IP Address MAC Address

Bærbar 192.168.1.100 00-03-2F-1F-E7-94
Stationnær 192.168.1.101 00-03-2F-20-96-83

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-11-04 19:03

Du skal jo også oprette din forbindelse til udbyderen.
Alle dine pakker sendes nok bare fra comp tol comp.
Er din opstilling sådan:
internettet......adslmodem..USB......comp/netkort...crosover...netkort/comp2
Hvor sidder din router.
Hvis der deles via comp må en router ikke uddele DHCP samtidig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-11-04 19:06

Øh nu skal du ikke aflevere alle dine data her i dette forum.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-11-04 19:37

Jeg tror i har samme problem:
http://www.kandu.dk/dk/spg/54164

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 19-11-04 19:41

Min opstilling ser således ud: Internet -> Adslmodem -> USB -> Stationær ->

Så har jeg et trådløstnet kort i hver pc og en trådløsrouter... min router uddeler DHCP til begge netkort... er det forkert?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-11-04 19:51

Hvis routeren skal uddele noget DHCP så skal forbindelsen også gå gennem denne router til internettet via adsl (er der kun USB-tilslutning på adslmodemet)

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-11-04 20:12

Hejsa
Standardgateway skal være 92.168.1.101 på den bærbare
altså ip adressen på den stationære.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-11-04 20:17

>>emesen
det er et alm. modem og en ADSL router
Routeren kan du finde her http://www.topcom.net/
under produkter >>wireless >> SKYR@CER PRO WBR 654

se tillige her
http://www.kandu.dk/dk/spg/54009

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-11-04 20:27

dk - ja det kan godt være lidt svært.

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 19-11-04 20:31

fra : dk "Hejsa
Standardgateway skal være 92.168.1.101 på den bærbare
altså ip adressen på den stationære." Hvad skal IP-adressen så være?

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 19-11-04 20:38

Nu har jeg prøvet med hvor den bærbare er sat op manuelt til:

IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.101

det virkede heller ikke....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-11-04 20:46

En løsning på dit problem med et bredbåndsmodem, hvor der kun er usb tilslutning, kan være denne:

http://search.kelkoo.co.uk/b/a/ss_usb_to_rj45_converter.html

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-11-04 20:48

Ja så kan du sætte din router direkte til dit modem, og herved sætte begge dine maskiner til din udemærket WBR654 (som jeg selv bruger)

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 19-11-04 20:51

Hej severino!

Det ser lovende ud... Kører du selv med den løsning?

Kommentar
Fra : wibroe

Dato : 19-11-04 20:54
Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-11-04 22:26

Jeg kan ikke lige gennemskue den enhed på linken, men prøv at spørge dig for, i forretningen, om den kan convertere et bredbåndssignal mellem USB og RJ45.

Jeg leder lidt videre!

SVAR:
Nej jeg bruger ikke denne enhed. Jeg har TDC bredbånd og har en ERICSSON modem og seperat skillefilter på min telefon linie. Herefter har jeg min WBR654 router til mine 4 maskiner, samt en OvisLink P-103 3 ports LPT printerserver, som er nykøbt, og skal have til at spille med på netværket.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 19-11-04 23:29

Noget tyder på at det er et netkort med USB tilslutning, som dit link viser hen til!
Måske kan det bruges da det faktisk er den funktion du skal have, men om den så sender MAC adressen igennem USB forbindelsen er så spørgsmålet.
Uden en MAC adresse, der sendes til din udbyder, er der ingen brugbar forbindelse.
http://idg.g2p.dk/clickout.asp?Kode=L000024&Kunde=K0006&Pris=249&Link=http://www.m-e.dk/shop/default.asp!setlng=1*productid=1770 har en mulighed for forspørgsel om forskellige produkter på: http://www.m-e.dk/homepage/produkt_request.asp så der kan man evt. stille et specifikt spørgsmål.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-11-04 23:32

de første link er kopieret ind og virker ikke, men det sidste til forspørgsslen er OK

Godkendelse af svar
Fra : wibroe

Dato : 21-11-04 21:23

Det virkede da jeg havde glemt at sætte DNS til tiscalis....

tak for hjælpen alle sammen...