/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Få billede på TV fra et Grafikort
Fra : wost
Vist : 481 gange
15 point
Dato : 04-08-02 01:14

Jeg har købt de nøvendig stik og kabler.
Men når jeg går ind uder indstilinger og avanceret er der ikke noget hvor jeg kan
slå den over på tv. Har prøvet med Tvtool men det gave heller ikke noget resultat.
Håber nogen kan/gider hjælpe.

Evnt ICQ 16248928

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-08-02 02:22

Hej wost,

eh... hvilket grafikkort har du?
og hvilket operativ system samt version?

er der ikke et faneblad der hedder "Display" i -->
indstillinger --> avanceret --> Display... hvor der evt. er 2 faneblade "VGA og TV"?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Gennie

Dato : 04-08-02 08:44

Du skal sikkert skifte skærmtype. Hvis skærmtypen ikke er sat til TV vil min maskine ikke vise billeder på TV. Det er altså ikke nok at skifte indstillinger for grafikkortet.

Bye
Gennie

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 04-08-02 09:34

Hejsa

Prøv at læse lidt tilbage i gruppen, det spørgsmål er blevet stillet mange
gange ...

Mvh
Croaks

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 04-08-02 09:41

Hejsa

Kig på dette
http://divxit.geekgear.dk/artikler.php?artikel=16

Mvh
Croaks

Kommentar
Fra : wost

Dato : 04-08-02 12:40

Jeg køre med XP og grafikortet er et GeFore4 MX 440

Kommentar
Fra : wost

Dato : 04-08-02 12:40

Jeg køre med XP og grafikortet er et GeFore4 MX 440

Accepteret svar
Fra : croaks

Modtaget 15 point
Dato : 04-08-02 14:44

Hej

Okay

Download driver til XP her

http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000

Mch
Croaks

Ps.
Prøv dette

Klik Start ->
Indstillinger ->
Kontrolpanel ->
Skærm ->
Indstillinger ->
Avanceret ->
nView ->
Gennemtving registreing af .... ->
Der efter klik på Registrer skærme ->
Sæt den Klon ->
Enhedsindstillinger ->
TV og tryk så "Anvend" eller "OK".
Det er muligt det hedder noget andet på din PC, men prøv selv ad.

Kommentar
Fra : skodkim

Dato : 08-08-02 11:43

Jeg har selv lignende problemer med mit Daytona Geeforce 3 Ti200.
Prøv at gøre følgende (iflg. Nvidia's hjemmeside under FAQ):
1: tag din monitor af computeren (skru stikket ud)
2: tænd dit fjernsyn og sæt det over på video-kanal/line-in eller lign. (TV og PC skal naturligvis være forbundet)
3: tænd pc. Nu skulle grafikkortet gerne genkende dit fjernsyn og sende billede derover. Muligvis skal opløsningen være 480*600 eller 600*800 for at det virker.

Dette virker som sådan for mig, dog går det galt når jeg kommer ind i Windows, hvor billedet "kager".

MVH
JAW

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 23:37

Hej wost,

har du fået løst dit problem eller driller det stadigvæk?

forresten det ICQ nummer du har skrevet er det korrekt? omdat als ik 't zie is 't van iemand van Nederland...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 27-08-02 17:32

Hej Wost.

Du skal downloade den nye driver og nye multimedie center på http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000

mere GRATIS support på www.prismatic.dk

Kommentar
Fra : guffas

Dato : 28-08-02 16:03

Hej Wost
Det kunne godt lyde som om dit problem ligger i at TV-out udgangen ikke kan 'mærke' din TV indgang.
Grafikkortet føler på om der er belastning på udgangen, og først når dette er tilfældet, kan du få lov til at slå TV til.
Nogle TV giver desvære ikke belastning nok, så selv om du har det hele korrekt tilsluttet, kan du ikke få det til at virke.
Løsningen ligger i at lodde en modstand på 75 Ohm mellem inderleder og skærm på kablet over til TV'et.
Hvis du har et Scart stik i TV enden, kan modstanden sagtens side inde i Scart huset. Ellers er det noget være bøvl !
Mvh Guffas

Godkendelse af svar
Fra : wost

Dato : 28-08-02 16:21

Tak for svaret croaks. unskyld vente tiden :)