/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Gammel pc og ny pc - koble
Fra : CIF
Vist : 576 gange
100 point
Dato : 19-11-04 08:37

Morn derude

Jeg har købt en ny computer. På den gamle har jeg jo så en masse filer, der fylder af HT - dem vil jeg jo gerne have flyttet over på den nye.

Hvis jeg ikke er en haj til netværk, hvordan kan jeg så få løst min udfordring?

Hvis der ikke er anden løsning end netværk - kunne en venlig sjæl så henvise mig til en god gennemgang af fremgangsmåden.

Vh CIF

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-11-04 09:12

Jeg mener at du hos THansen kan du købe et USB ~ USB kabel til overførsel.
www.thansen.dk

Accepteret svar
Fra : jlbendtsen

Modtaget 110 point
Dato : 19-11-04 09:16

den bedste og nemmeste måde er nok netværk..
Er der nætværkskort i den gamle PC? Hvis ja, skal du have fat i noget der hedder et crossover kabel som er et krydset netkabel som du bare forbinder mellem de to computere og voila så kan du hente filerne fra den gamle fra den nye
se http://www.thansen.dk/product.asp?c=353633063&n=496911252&pn=552691900

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 19-11-04 09:17
Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 19-11-04 09:21

Du kan da forresten ogso bare tage hardisken fra den gamle pc og sætte den i den nye og flytte filene derfra og over på den nye hardisk.

Kommentar
Fra : CIF

Dato : 19-11-04 09:39

Tak for hurtig respons.
Jeg har et crossover kabel, det er tilsluttet (ikke nu da jeg kører Internet), arbejdsgruppenavnene er fuldkommen ens og jeg har kørt "Guiden Netværkstilslutning". Der er netværkskort i begge pc'er.

Den gamle pc finder sig selv på netværket, det gør den nye ikke. Jeg har slået firewall fra på begge, både Norton, Zonealarm og Windows firewall.

Nogle lyspunkter?

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 19-11-04 09:45

Tag dog den gl HD og hæng på kablet

Kommentar
Fra : CIF

Dato : 19-11-04 09:47

Hvordan klarer jeg lige det, fjante?

Kommentar
Fra : CIF

Dato : 19-11-04 09:51

Kan jeg tilslutte de to computere med USB 2.0???

Kommentar
Fra : rytmehans

Dato : 19-11-04 11:12

Har du husket og give tilladelse til deling af filer på den nye ?
Rytmehans

Kommentar
Fra : CIF

Dato : 19-11-04 11:25

Ja. Dvs. i "Denne computer" ligger der "Delte dokumenter" der er -delt-.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-11-04 12:07

Hejsa
den nemmeste og gratis metode er:
tag den gamle harddisk ud af af computeren og sæt den over i den nye....
hvis du kobler den på samme kabel som din nye harddisk sidder på skal du flytte jumperen på gamle disk
så den står som "slave"
hvis du sætter den på det der hedder "ide2" og mens du overfører data behøver du ikke at flytte jumperen
du kobler evt. cdrom drev fra imens.

eller du skal have et krydset netværkskabel som du forbinder computerne med, du skal så huske at "dele"
alle de mapper på den gamle som du vil have adgang til på den nye.
hvis du ikke kan få kontakt mellem computerne prøv da at slå xp's firewall helt fra imens

Godkendelse af svar
Fra : CIF

Dato : 19-11-04 12:20

Jeg er ikke vild med "harddisk over i ny computer" metoden.

Netværket fungerer som tidligere forklaret.

Jeg har delvist løst mit problem med CD-R skiver.

Tak for jeres input.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-11-04 15:35

>>>>>>>>>>>>>>>>Hvis jeg ikke er en haj til netværk, hvordan kan jeg så få løst min udfordring?<<<<<<<<<<<<<<<
USB kabel ....................nemt og ligetil.

Kommentar
Fra : CIF

Dato : 21-11-04 19:32

emesen> Såvidt jeg har forstået, kan de to computere ikke sammenkobles via USB. Jeg spurgte tidligere, men har ikke fået konkret svar på det.