/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kvalitetsblæser til ekstern harddisk?
Fra : Tobster
Vist : 447 gange
100 point
Dato : 19-11-04 07:45

Hvor kan jeg købe en kvalitetsblæser til min eksterne harddisk. Helst ikke for dyr.
Det er den der meget lille én der sidder bagerst i boksen.

Jeg har en ekstern harddisk fra Aldi (Blue Tinum - 160 GB, USB2.0), men efter ret kort tid, er blæseren begyndt at larme kraftigt når harddsiken starter op. Dette gør den i ca. 5-8 min, hvor efter den ligesom falder i hak og lyder "normalt" igen - indtil strømmen har været taget og den skal startes påny igen.

Jeg har en anden gammel ekstern harddiskboks der lavede samme trick.
Er det generelt for "billige" harddiskbokse?

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 19-11-04 08:19

Ikke på mine,har altid købt på tilbud.Men det er størrelsen(cm/m/m)Pil blæderen af og tag den ned i en elektronik butik,det er DB der bestemmer prisen,men forskellen mellem den billige og dyre er ikke ret stor

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 19-11-04 08:22

NB Det er meget normalt at når den har kørt et stk tid,og blevet varm,falder støj nivuet

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 19-11-04 10:29

"Men det er størrelsen(cm/m/m)"
- Hvad mener du lige med den sætning?

Jeg synes ikke at den larmede sådan i starten...
Det er ligesom om den står og hakker i det og kan ikke sætte igang, men pludselig virker den og er lydløs... Men det lyder ikke godt.
Jeg er jo bare bange for at den står helt af og så ryger mine 160 GB med herligheder..... :(

Hvor finder jeg en elektronikbutik? Bor i Hobro og her er ingen. Er der nogen på nettet?

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 19-11-04 15:22

Du piller blæseren ud , så sidder du med en der fylder ca 15mmx15mm eller 20mmx20mm,så kan det jo ikke nytte noget du eksempelvis køber en der er 23,5 mmx24mm,så får du jo et problem med at montere den.Prisen,vil jeg skyde på ligger fra 100-150 kr alt efter DB

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 19-11-04 15:25
Kommentar
Fra : santashooter

Dato : 14-08-05 13:19

jeg har den samme harddisk. det er hele skuffen der ser ud til at være problemet. jeg venter til jeg har råd / tid til at købe en ny skuffe til harddisken.
men du kan få den til at fungere ved at gøre følgende:
når den begynder at larme under startup giv den et dask der hvor blæseren sidder. den starter igen og efter 1-5 gange er den normal. du tænder og slukker for harddisken uden stikket sat i og venter til du kan hører blæseren går lidt ned i toneleje og så siger harddisken nogle klik også virker den. du kan nu sætte stikket i og arbejde... det er død provokerende og jeg har personligt flere gange overvejet at smide min harddisk ud gennem vinduet... ha det godt og jeg håber du kan finde ud af det! :D