/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kopiere/brænde en CD
Fra : ferik
Vist : 502 gange
400 point
Dato : 19-11-04 00:00

læst tip nr 9678 fra "TheRipley"
"Hvis du låner en cd på biblioteket er det lovligt at kopiere den på din PC til eget brug"
så vidt jeg er orienteret, kan det vist ikke være rigtig!
? er det bare noget man kan! ALTSÅ komme urigtige oplysninger, som jeg ser det
det skulle vel ikke være sådan at TheRipley er med i en vis gruppe, og vil forsøge at lokke nogen til noget, de kan komme til at fortryde senere
? hvad gør vi ved det!
jeg sætter 400 point af til det bedste svar

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 19-11-04 00:05

har du ikke set at der er kommet kompention for fejlen. man må nemlig ikke brænde en biblioteks CD mere. men det havde the ripley glemt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-11-04 00:10

ferik

the ripley har svaret her http://www.kandu.dk/dk/spg/54116

og der er et nyt tip her http://www.kandu.dk/dk/tip/9680

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 19-11-04 01:41

Blot for at lyde som et ekko og stort set gentage hvad der er sagt, så måtte man godt kopiere en cd lånt på biblioteket, eller af en ven, for 1 år siden, men ikke mere:
Lovændring : http://www.kum.dk/sw12523.asp
Ny lov: http://www.kum.dk/sw5386.asp

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-11-04 03:19

Yes Dr_Dydendak ! Det er nemlig rigtigt og så snart jeg så den nye lov var blevet vedtaget så strøg jeg ud i afbrændingskontaineren med de 168 CD´ere jeg havde kopieret ned fra Centralbiblioteket, MED LOV SKAL LAND BYGGES som man siger, så det er bare om at deltage
mvh Benny
ps: man er vel en lovlydig borger !!!!!

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-11-04 04:25

For at vende tilbage til <ferik> - jeg tiltror nu ikke TheRipley sådan noget som sammensværgelser af den nævnte art, men jeg vil da give dig fuldstændig ret i at det er endog MEGET uheldigt når folk kommer med "svar" og "Tips" som er grebet ud af den blå luft og måske direkte forkerte og usande ! Disse tilfælde ligner for mig direkte pointjagt og intet andet. Hvis man ikke er 100% sikker i sin sag, så bør man ikke skrive tips i alt fald, og når "hjælpen" til andre brugere begynder at blive rene gætterier, så mener jeg også at alle er bedst hjulpet ved "tavshed"
Heldigvis er der mange brugere her på kandu. som seriøst prøver at hjælpe, og jeg har også stødt på flere som virkelig ved hvad de taler om. -
Ros til dem
Om det så er muligt direkte at gøre noget ved det ??? Ja, det tillader jeg mig at tvivle på. Så "ferik" godt humør og en god portion skepsis er ofte et godt grundlag.
God fornøjelse fremover med kandu.dk
Bennymanden

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 19-11-04 07:31

Til ferik.. jeg synes, du skal give Ripley de mange point, når hun kommer... hun har jo erkendt fejlen, som jeg tillod mig at rette!

m.v.h.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-11-04 11:01

jeg holder med <hbirk>
mvh

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 19-11-04 11:03

Man kan jo ikke gøre meget, det er ofte man ryster på hovedet af den slags tip. Hvis du ofte læser tip, er der garanteret også andet du ryster på hovedet af. Der har også været opfordringer til Pyramide spil osv. Det jeg gør er at sende et link videre.

I dit tilfælde send linket til antipiratgruppen. Det er den instans der tager sig af den slags, så har du gjort opmærksom på det, så må det være deres problem videre. Man kan jo så samtidig sende en kopi af mailen til KANDU readaktionen, men de er nok ligeglade, da de fraskriver sig ansvaret for hvad VI skriver i dette forum.

Held og lykke, det bliver nok til mange mails. Du skal nok begrænse dig til dem der er direkte ulovlige elller opfordre til ulovligheder.

Hilsen Trold

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-11-04 13:08

ferik

Jeg har skrevet til TheRipley i en anden tråd og henvist til denne.
Jeg er overbevist om at tippet blev skrevet i god tro.

Citat
TheRipley Dato : 18-11-04 22:28

Beklager meget, jeg har sat tippet ind, det har været lovligt og jeg satte det ind i god tro pga. et link i en anden tråd - håber, at der er nok, der læser det her, ellers må du lave et mod tip. Hvis jeg gør det bliver jeg helt sikkert beskyldt for pointrytteri - og det var ikke meningen.

Hilsen Ripley

troldenesdhb

Citat
I dit tilfælde send linket til antipiratgruppen. Det er den instans der tager sig af den slags, så har du gjort opmærksom på det, så må det være deres problem videre. Man kan jo så samtidig sende en kopi af mailen til KANDU readaktionen, men de er nok ligeglade, da de fraskriver sig ansvaret for hvad VI skriver i dette forum.

Du har som ferik ikke læst at TheRipley har erkendt sin fejl. At melde det til antipiratgruppen og kandu

Hilsen ans

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 19-11-04 13:33

Kan godt ske det er sjovt. Men det var også ment mere gennerelt. Nu er det også sådan at ferik efterspørger hvad man kan gøre, derfor kom jeg med et forslag.

Jeg er også typen der melder børne porno, men det kan være at du også bare sidder og griner af det??

Jeg mener at fejlen som Ripley har lavet er meget lille, dels fordi hun har undskyldt, men også fordi lovgivningen "lige" har skiftet. Som skrevet, mit svar var gennerelt, føler man at loven er overtrådt og man vil gøre noget, så er der instanser nok.

mvh
Trold

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-11-04 14:40

troldenesdhb

Jeg griner af, at du opfordrer ferik til at melde TheRipleys tip til antipiratgruppen.

ferik

Jeg tror at TheRipley er meget vis, hun kunne ikke gøre en kat fortræd Hun ville heller ikke opfordre til ulovligheder, men har i dette tilfælde troet på, hvad en anden bruger har skrevet. Jeg tror heller ikke på, at hun er medlem af en gruppe.

Hvis du mener, hvad man kan gøre generelt, så synes jeg, det er ikke bare lidt forkert, men meget forkert, at det kun er TheRipley, du refererer til.

Du kunne jo før du skrev dette spørgsmål have læst dette http://www.kandu.dk/dk/spg/54116
så havde du jo fået svaret fra TheRipley, hvorfor forfølge hende yderligere.

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 19-11-04 14:48

Helt enig, trolde.... LAD dog Ripley være i fred..... heviser til tidl. snak !!!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-11-04 15:00

hbirk

Jeg håber at TheRipley dukker op.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 19-11-04 15:24

Gaaab,

Skrev jeg ikke:

Jeg mener at fejlen som Ripley har lavet er meget lille, dels fordi hun har undskyldt, men også fordi lovgivningen "lige" har skiftet

Rolig nu unger, vi laver alle fejl. Jeg selv også mange. Dette kan være en af dem, det tyder det jo på ud fra jeres kritik, så må man vel tage den til efterretning og overveje hvem der har ret. Lad os lade det hvile, jeg orker ikke at kommenter mere, da vi er ved at være langt ude. Håber i er med på et
Det er trods alt Fredag.

Hilsen
Trold

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 19-11-04 15:34

Godt ord igen, trolde... men ligefrem melde Ripley for en fejltagelse, det synes ans og jeg er laaaaangt ude !! Og når I andre så slet ikke har læst ordentligt, hvad der egentlig er sket, så æhh.... hvem er det, der er langt ude ???

JEG står også af her.... det er der ikke grund til at tærske langhalm på !

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-11-04 16:14

En måde, hvorpå man kan undgå at begå en brøler, som følge at et dårligt råd:

Check selv efter, om det er korrekt.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 19-11-04 19:05

Hanne (Y)

Accepteret svar
Fra : TheRipley

Modtaget 400 point
Dato : 19-11-04 19:43

Tak Ans - for tippet
Og jeg dukker op - beklager meget, at jeg var for hurtig til at skrive tippet - og at jeg ikke havde opdaget at reglerne var lavet om, dumme mig.
Har indrømmet det blankt i tråden, men ville ikke lave et tip mere, der er mennesker nok her, der har travt med pointrytteri, men jeg opfordrede hbirk til at gøre det, så der ikke var nogen, der kom i klemmepga mit forkerte tip.
Bukker i støvet og undskylder - men tak til alle dem, der kan se, at meningen var god nok - jeg var bare ikke "up To date"

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 19-11-04 19:55

til Ripley!
Hvis der er nogen der siger at de aldrig laver en fejl, plejer jeg at sige at der er to muligheder,
enten laver de aldrig noget eller også lyver de
flot af Ripley at indrømme fejlen
selvfølgelig skriver du flere tip! hen ad vejen
jeg ved helt bestemt, at jeg har lavet fejl
ferik

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 19-11-04 19:58

Tak for svaret TheRipley.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 19-11-04 20:01

Og tak for tilgivelsen - er så træt af at skrive noget, der var forkert, men meget taknemlig fot Ans, der gjorde mig opmærksom på tråden.
Øv Øv Øv, men vender tilbage med et gennemtjekket tips engang

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-11-04 20:16

Så endte det i fryd og gammen

God week-end

Hilsen ans