/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kan nogen hjælpe med en opskrift på en æ~
Fra : binky
Vist : 4802 gange
100 point
Dato : 18-11-04 20:37

Jeg mangler en opskrift på en æggekage med flæsk, tomater, purløg o.s.v. Den må ikke falde sammen. Både til pande og ovn. Måske var der også nogen, der lå inde med en opskrift på brødæggekage.
mvh
binky

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 18-11-04 20:42

Jeg plejer bare at lave det lidt på "slump", men hvis du søger på nettet efter æggekage er der bunkevis af opskrifter.
Med hensyn til, at de vil falde sammen har jeg et par tip så det nogen gange lykkes uden de falder sammen.
Bland 1 teskefuld bagepulver i.
Eller pisk æggehviderne før de blandes i.
mvh dova

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 18-11-04 20:42
Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 18-11-04 20:43
Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 19-11-04 00:56

Du kan også kigge på opskrifter på: http://www.omelet.dk/

Dydendak

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 19-11-04 08:27

Hmmmm ,hvis du skal ha´kogt et æg,ved jeg "HOW to do"

Kommentar
Fra : bne

Dato : 19-11-04 08:54

Husk at en æggekage udemærket kan bages i en bradepande i ovnen - 170 grader i ?? minutter - hold lidt øje med den, og drej evt pladen midtvejs (min ovn varmer ujævnt - og det ses meget på en æggekage..)

Godkendelse af svar
Fra : binky

Dato : 24-11-04 02:59

Tak for svaret dova.
Du kommer ikke med henvisninger til diverse sider, for dem har jeg selv fundet. Sjovt nok kom du lige med den med bagepulveret, og det slog mig med det samme, at min afdøde mor også brugte det. Jeg var ved at fået traume, fodi jeg for første gang i 3 år ville lave æggekage, og den blev så flad som et spejlæg. Derfor lagde jeg spørgsmålet ind.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-11-04 10:22

Selv tak binky, og jeg håber da det virker næste gang du skal lave æggekage.

mvh dova