/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kazaa Lite K++
Fra : Smukke_Ole
Vist : 416 gange
100 point
Dato : 18-11-04 17:01

Lige pludselig kan jeg ikke længere bruge ovennævnte program.
Jeg kan godt etablere forbindelse m.v., men når jeg klikke på Search, får jeg besked på, at siden ikke kan vises.
XP SP2 blev installeret for ca en måned siden, og jeg har ikke anvendt programmet siden da.
Kan der være en forbindelse ?
eller er der noget andet i vejen ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-11-04 17:08

Kunne godt være! Har du ikke fået en besked fra din firewall om du skal tillade programmet?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 18-11-04 17:11

Hejsa

Det er den nye firewall som ligger i sp2 der blokere for programmet

Åbn dit kontrolpanel-klik på windows firewall-klik på fanen untagelser-her skal du tilføje kazaalite

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-11-04 17:14

Programmet tillader jo andre Kazaa brugere at gå ind og downloade fra din PC. Det er altså et file-sharing program. Hvis du vil ha' det til at fungere som før SP2, må du fortælle din maskine at du accepterer denne praksis.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 18-11-04 17:18

Briani, tedd & arne jakobsen

Tak for Jeres hurtige svar, men der er ikke dér problemet ligger, idet XP's firewall slet ikke er slået til. Jeg bruger ZoneAlarm. og der har programmet for længst fået lov.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-11-04 17:27

Øv Bøv - Vi har ret.

Det har intet med firewall at gøre, men en anden af de sikkerhedstiltag der kom med SP2. Check det nye sikkerhedscenter, find ud af hvad det gør, og ret dit system til.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-11-04 17:29

Tja du kunne jo prøve at geninstallere programmet så!

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 18-11-04 17:32

Du kunne jo prøve at afinstallere kazaalite,og lave en geninstall
Du kan hente kazaa lite her

http://www.download.dk/index.asp?Kat=&subkat=&prog=5424

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-11-04 17:37

Ja Brian, det er bare ikke det program det drejer sig om! Det er Kazaa Lite K ++, og det er noget andet.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 18-11-04 17:40

Hejsa Arne

Der tager du HELT fejl-når programmet er hentet og installeret er det kaxa lite k ++

KaZaA Lite er det samme program som KaZaA, men uden spyware. Her kan flere millioner medlemmer kan dele deres medie filer - lyd, video, billeder og dokumenter med hinanden. Du kan søge efter og downloade medie filer. Er at de klart bedste fildelings programmer der findes.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 18-11-04 17:42

Kazaa lite fra hj siden er blevet et betalings spgm,

Kommentar
Fra : briani

Dato : 18-11-04 17:44

Tillæg

Jeg bruger selv versionen 2.4.3

Og den virker 100%

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-11-04 17:48

OK Brian. I stand corrected.

Jeg har selv brugt programmet, men har afinstalleret det igen. Der er alt for mange brugere, der gerne vil downloade andres musik, men som ikke tillader andre at downloade deres. Altså folk som vil nyde UDEN at ville yde. I dag bruger jeg bibliotekerne. Lidt besværligere men OK. P.S.: Bibliotekarerne ved godt hvad jeg gør og accepterer det stiltiende.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 18-11-04 17:52

Hej !

Min version er 2.4.1. Der er åbenbart en nyere version som briani bruger
Hvor henter du den ?

-> arne jakobsen
Check det nye sikkerhedscenter, find ud af hvad det gør, og ret dit system til.

Hvad betyder det, og hvad skal man gøre ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : briani

Dato : 18-11-04 17:57

Klik på linket som jeg gav dig foroven

http://www.download.dk/index.asp?Kat=&subkat=&prog=5424

Brian

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-11-04 18:01

Hvis du går ind i Kontrolpanelet, vil du se et nyt punkt der hedder Sikkerhedscenter. Gå derind og brug lidt tid på at læse hvad det gør for dig. Så ved du lidt mere om hvad SP2 gør for og imod dig. Ingen af de nye ting i SP2 er tvungne. Du bestemmer selv. Via Sikkerhedscentret. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 18-11-04 21:05

to ting

1) du burde være glad for at du slippede af med kazaa, da man oftest får filer det indeholder virus og trojaner og andet guf.

2) sp2 blocker, ja mon ikke! sp2 blockere for upload af min hjemmeside, så den kunne ikke opdateres, rimelig træls da jeg havde brugt jævnt langte til på at lave helt nyt design. jeg måtte kontakte min internet udbyder ( da de leverede domænet) og spørge dem til råds. de linkede så til en patch der kunne løse problemet, men det er sq træls at spdan noget ikke bare virker.

3) hov! men den kommer sq med, hvis jeg nu var vild efter at share, eller bare leeche, ville jeg bruge emule. da det er langt det sikreste i henhold til virus ( se punkt 1) og APG (de må ha mange venner) se gerne www.area42.dk der har en film der hedder "Lilleper og netpiraterne - et juleeventyr i fire dele" hvor de gør grin med APG og lilleper osse og så har de da osse andre sjove film.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 21-11-04 11:55

-> tedd og briani

Efter et par dages fravær er jeg tilbage.
Jeg har prøvet at afinstallere og så installere ver. 2.4.3. men den virker heller ikke.
Nu står der nede i venstre hjørne: Serch window not found.
Det skal lige bemærkes, at jeg (som forsøg) har deaktiveret både Windows Firewall og ZoneAlarm.
-> arnejakobsen Jeg har været inde og kikke i Sikkerhedscenteret, men er ikke blevet meget klogere. Har du nogle forslag til, hvad man skal "skrue" på ?

Smukke_Ole

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 21-11-04 12:31

Tak for svaret briani.
Det virkede alligevel, men efter en reboot

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Fjante