/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
online handel og import regler?
Fra : Vismanden
Vist : 463 gange
200 point
Dato : 18-11-04 15:40

Jeg vil gerne lave en online butik.
Samtidigt vil jeg gerne importere varer fra asien, og sælge dem til spotpris i Danmark.
Der er tale om elektronik og salg til private.

Skal jeg tage hensyn tilandres priser og forretning uanset mærket på varene?
Eller kan jeg bare bestille en container til spotpris og smide det på nettet med det samme?
Kan jeg også bare sælge det på f.eks www.qxl.dk uden videre?

Kommentar
Fra : denizkkk

Dato : 18-11-04 15:45

ja du skal bare ikke tages til tolden for så skal du betale afgift og moms men hvis du ikke bliver taget kan du bare sælge det qxl

Kommentar
Fra : Vismanden

Dato : 18-11-04 15:47

Må jeg godt f.eks sælge et Sony digital kamera med 8 millioner pixel til 200 kr. hvis jeg havde lyst til det uden at tage hensyn til Sony A/S?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 18-11-04 15:57

Nej, helt så enkelt er det ikke.
Visse firmaer kræver en mindstepris at varen må sælges for.
Der er også andet du skal være opmærksom på.
F.eks. kvalitetskontroller. Der er visse varer der skal være godkendt efter forskellige standarder for at de må sælges her i landet.
Og visse ting, f.eks. radioudstyr, nogen telefoner og andre apparater skal have godkendelse fra Post og Telegrafvæsenet(Telestyrelsen).
Der kan også være varer som visse importører har eneret til at indføre og distibuere , hvor der kan blive tale om ulovlig import eller parallelimport.
Men hos Told & Skat kan du få de nærmere regler at vide.
mvh dova

Kommentar
Fra : denizkkk

Dato : 18-11-04 16:01

de vare som du vil have hjem er uægte så hvis du bliver taget skal du betale en ersatning til sony men der er penge i det

f.eks er der mange canada goose jakker i omløb som ikke er ægte de er sluppet igennem tolden og bliver solgt fra 1500-2000 kr

så prøv

Kommentar
Fra : Vismanden

Dato : 18-11-04 16:08

Nu var Sony et eksempel. De varer jeg vil importere er ukendte mærker. Ihvertfald herhjemme..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-11-04 16:28

Hvis det er ukendte mærker skal du sætte dig ind i reglerne vedrørende godkendelser og kvalitetsstandarder for hvad der må sælges i DK.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 18-11-04 16:38

Jeg mener QXL er ved at lave deres regler så forretninger ikke kan bruge QXL, men er ikke helt sikker.

Godkendelse af svar
Fra : Vismanden

Dato : 19-11-04 01:39

Tak for svaret dova.