/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Fladjern
Fra : loef
Vist : 702 gange
100 point
Dato : 18-11-04 15:08

Er der nogen som ved hvad forskellen er på et fladjern til omkring 300-400 kroner og ét til 1500 kroner - lige foruden prisen altså?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-11-04 15:12

Taler vi om et stykke stål, så kan det jo være stålkvaliteten. Alm st37 er jo nærmest hesteskojern og AISI316 rustfri syrefast.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-11-04 15:20

Formoder at det du mener med fladjern, har noget med hår og frisure at gøre.
Der kan være mange årsager til prisforskellen.
Kvaliteten, om det er et såkaldt "anerkendt" mærke.
Om der er keramisk overflade.
Om der er overophedningssikring
og meget andet.
Det er ikke så nemt at svare på, når der kun er prisen at gå efter. Men hvis apparaterne kan det samme, kan det jo være svært at sige.
Men mange kan noget billigt være ligeså godt som noget dyrt.
mvh dova

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 18-11-04 16:25

Send spørgsmålet til Rabatten.. Der er de rigtig gode til ata lave forbruger tests.. Jeg vil også genre vide hvad forskellen er..
Memuel

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-11-04 16:29

sådan uvilkårligt vil jeg nok lige sige - enten betaler man for hvad man skal bruge eller også for "mærkevarer" - man kan sagtens få et fladjern til en billig penge der er udemærket.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-11-04 18:27

Ja jeg behøver ik' så'n tingest - glat som et æg
Damerne i huset har indkøbt keramiske fladjern til +/- 500 her i huset, og de er ved at dåne over, hvor godt det er i forhold til de gamle "jernheste".
http://www.google.dk/search?hl=da&q=keramisk+fladjern&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK
Hygge... og pænt hår
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-11-04 18:29

NB: Med det keramiske påstår "damerne" også, at det holder længere + det opvarmer meget hurtigere. De købte deres ved den lokale frisør.

Kommentar
Fra : jettelund

Dato : 18-11-04 18:37

ja glattejernet hos lokale frisør til ca. 800 kr. er pengene værd
hilsen jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-11-04 19:01

Behøves nu ikke gi' 800 hos en frisør, her er et til 650
http://www.frisor-warberg.dk/fladjern.asp

mvh dova

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-11-04 19:16

dova... har liiige sneget mig ind på "damernes" område... det er ski' lige det "jern" de har liggende, og de gav "kun" 550,- hos "den lokale"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-11-04 19:20

CLAN

Kommentar
Fra : ramsland

Dato : 19-11-04 00:27

Der findes glatjern med keramiske plader, disse er også lidt dyrere. Grunden til det er, at de ikke skader dit hår, altså "brænder" det eller udtørrer det.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 28-11-04 15:33

http://www.el-forretningen.dk/shop/default.asp?ProductID=2621
Her er også en masse med keramiske plader til fornuftige penge...

Kommentar
Fra : dannerbe

Dato : 03-01-05 23:25

Hej! Er selv uddannet frisør..
Forskellen ligger i kvaliteten, og så er de "lidt mere kostbare" fladjern med keramiske plader, og sandsynligvis teflon-belagt på pladerne. Svarer til belægningen på en stegepande, altså den koger/brænder ikke håret. Endvidere har kvalitets-fladjernene en varme der overstiger 200 grader, hvor de "billige" normalvis ligger på ml. 140-160 grader. Varmen skal være høj, for at det er effektivt. Ligesom når man stryger tøj, er varmen en vigtig del. Du kan ikke stryge en skjorte med et halvkoldt strygejern.
De dyre fladjern bliver endvidere varme i løbet af max 10 sekunder.
Anbefaler at købe et af mærkerne "CHI" eller "GHD" prisklasse 1100-1300 kroner.