/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Vedr. "Temporary Internet Files" ???
Fra : bennymanden
Vist : 785 gange
250 point
Dato : 18-11-04 00:48

Jeg har et problem med en Trojan Horse, den ligger i:
C:\Documents and Settings\ (mit navn)\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\xxxxxxxxxxx
Kan man ikke bare slette alle de "temporary Internet Files" - og hvis man kan !!!!
... hvordan gør man ?
Jeg har scannet for virus og fandt en masse "downloads Agent" og flere andre Trojanske Heste men AVG antivirus klarede dem alle undtagen een, som altså ligger der endnu på det nævnte sted.
Benny

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-11-04 00:59

Prøv i din browser at gå ind under Funktioner > Internetindstillinger > Generelt Og slette midlertidige internetfiler!

Accepteret svar
Fra : poul_from

Modtaget 260 point
Dato : 18-11-04 00:59

start din computer i fejlsikret tilstand dette gøres ved at holde f8 nede i opstarts procedyren af windows der er mere information under windows hjælp at finde om at starte i fejlsikret tilstand skriv blot fejlsikret også tryk søg
når maskine så er startet i fejlsikret tilstand kan du gå ind i pågædende mappe og slette filen (husk at tømme din papirkurv inden du genstarter computeren nårcomputeren er genstartet er tilrådeeligt at scanne computeren igen for at se om du har fået det hele væk

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 18-11-04 01:11

det at avg ikke kan fjerne denne ene fil er at den sikkert er startet og det vil højst sandsynlig ikke være når det er fejlsikret tilstand computeren kører i men det er sikkert ikke løst med at fjerne filen da der kan ligge en nøgle i registrerings databasen som instalere viruset på ny til det brug kan du bruge hijackthis til at fjerne nøgler fra registreringsdatabasen hijackthis finder du på spywarefri.dk

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 18-11-04 01:54

Hvad sker der hvis jeg følger tedd´s anvisning og her sletter alle midlertidige internetfiler ? Jeg er bare lidt nysgerrig, jeg fik jo at se inde i stifinder efter opstart i fejlsikret tilstand, at de der midlertidige internetfiler, de var utroligt mange !
Jeg vil gerne høre et par meninger til dette inden jeg lukker spørgsmålet og siger mange tak til poul_from, jeg fandt filen og slettede den, det var et lille kartoteksskab, da jeg endelig fandt frem til det, og jeg har lige kørt hele AVG-testen igen og der blev scannet lidt over 51.000 objekter og der var ikke flere inficerede, så den er i alt fald borte for nu. Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 18-11-04 01:56

Bagefter har jeg så et sidste problem når jeg starter PCén - men hvis der er flere aktive på dette sene tidspunkt, som vil hjælpe mig, vil jeg sætte lidt flere point på højkant i et nyt spørgsmål lige om lidt.
Benny

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 18-11-04 08:24

du sletter sikkert ikke alle midlertidige filer hvis du følger tedds anvisning jeg har set det så mange gange at der er en del filer tilbage hvis du gør det tedds måde, for at slette alle midlertidige fil er det bare at bruge stifinderen i stedet for så er alle filer væk.
midlertidige filer er for at det ikke tager så lang tid for browseren at åbne en webside hvis du har været inde på den før så det sker intet ved at slette dem de bliver jo lagt ind igen hvis du besøger websiden en gang til.

du får sikkert en fejl at den ikke kan finde en fil under opstarten det er fordi der ligger højst sandsynlig en nøgle i registrerings databasen den skal fjernes til det kan du anvende hijackthis eller regclean eller den svære metode skriv regedit under kør dernæst når vinduet er åben søge på filnavnet som du får fejl på og slette de enkelte værdier som vedrører filen men det kan tage nogen tid da samme nøgle kan optræde flere steder i registreringsdatabasen så jeg vil anbefale du anvender hijackthis eller regclean for det kan gå grueligt galt hvis du kommer til at slette en forkert værdi i reg databasen( evt at du ikke kan starte computeren igen)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-11-04 08:25

Midlertidige Internet filer er som der siges "midlertidige", men ikke alle slettes igen, især ikke hvis du har bedt om off-line adgang til en hjemmeside.
Alt, hvad man ser og hører på internettet, er i princippet gemt på ens harddisk i samme øjeblik man ser eller hører det. Hvis man surfer meget, bliver det til mange billeder og lydfiler. De fylder, og de filer, man ønskede at gemme, har man naturligvis allerede gemt i mapper, man har oprettet til formålet. Ergo skal man huske at rydde op i de midlertidige internetfiler. Det foregår i Internet Explorer ved at højreklikke på Internet Explorer ikonet og vælge (venstreklikke på) egenskaber.
Kig følgende links igennem:
- http://www.pcguru.dk/index.php?p=8
- http://www.kenddinpc.dk/Modul_7/InternetExplorer/17.htm
- http://www.kenddinpc.dk/Modul_7/InternetExplorer/16.htm

NB: Husk det rent faktisk er poul_from som løser dit problem / spørgsmål... ikke mig

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 18-11-04 11:59

Tak for svaret poul_from. mange tak for hjælpen Poul - som jeg skrev i nat, så fandt jeg filen efter din vejledning og fik den slettet, og efterfølgende var der ikke flere dårligheder på min PC, det er rigtig godt, og jeg har nu lært hvordan jeg finder og fjerner evt. nye af slagsen. Det blev ikke til mere i nat, da kandu blev så langsom at det ikke kunne lykkes for mig at stille et nyt spørgsmål. Nu skal jeg snart på arbejde så det må vente til i aften.
mange tak og god dag til dig mvh Benny

også tak til dig CLAN - jeg vil prøve at slette alle midlertidige filer, det må da også give lidt plads på PC´en.