/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Fjernelse af ridser på mobskærm
Fra : squig
Vist : 3189 gange
20 point
Dato : 17-11-04 18:19

hey, er der nogen der ved hvordan man kan fjerne overfladiske ridser på en mobilskærm! har en SPV E200, og tror ikke jeg kan skifte coveret eller hva? tak på forhånd.

MVH Mikkel

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 17-11-04 18:33

hvis du ikke tror du kan kan du nok ikke, det er ret åbenlyst. men cover er osse mest til nokia såå, måske kan du slibe med noget extremt fint sandpapier. det fineste, og polere efter, men det er ikke noget jeg vil tilråde.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 17-11-04 18:37

Prøv med tandpasta (nu ingen vittigheder om fluer el striber) eller den fineste SLIPOL

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 17-11-04 18:38

Prøv med tandpasta (nu ingen vittigheder om fluer el striber) eller den fineste SLIPOL

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 17-11-04 18:38

Prøv med tandpasta (nu ingen vittigheder om fluer el striber) eller den fineste SLIPOL

Kommentar
Fra : squig

Dato : 17-11-04 18:39

har hørt det med tandpasta.. hvad gør jeg helt præcist! og hvad er SLIPOL???

Kommentar
Fra : batman2

Dato : 17-11-04 18:39

Thansen har noget men ved ik om det virker...

Kommentar
Fra : squig

Dato : 17-11-04 18:42

har hvad? noget tandpasta.. eller noget andet shit som man kan smøre på, så det fjerne ridserne! og tak for svarene.. det cool!

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 17-11-04 18:47

du skal bare pudse skærmen i tandpasta eller slipol.

Accepteret svar
Fra : Fjante

Modtaget 30 point
Dato : 17-11-04 18:48

Du bruger bare tandpasta som slibemiddel,det kommer s´følig an på hvor dybe de er,men det er ganske uskadeligt.
Fint SLIPOL bruger man til mat autolak og fjernelse af småridser på forruder!

Kommentar
Fra : batman2

Dato : 17-11-04 19:33

har lige prøvet med autosol 25kr i jem og fix det virker fint

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 17-11-04 19:51

så skal du acceptere Fjantes svar.

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 17-11-04 21:06

Hej Mikkel
Jeg har arbejdet på Motorola Service HUB
Jeg har fjernet mange ridser på mobiler
Du skal bare bruge en slags loddekolbe der blæser en varm luftstrøm
af en inaktiv luftart ud. og så blæse nogle få sekunder på ridsen
så er den væk.
Jeg vil foreslå at du tager et klistermærke, skærer et hul i det lidt større end ridsen
og sædter det på mobilen, herefter kan du med en almindelig varmeblæser puste på ridsen
Lad varmeblæseren køre lidt så temperaturen kan komme helt op før du blæser
Ps jeg har ikke prøvet det selv så prøv lige på noget andet først
MVH Per

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 11-12-04 23:57

Hej igen
Nu har jeg den endelige løsning!
Et lille sæt til fjernelse af ridser på CDer bestående af 3 grader af fint vandslibepapir
og 1 tube polermiddel.
Plexiglasset på mit armbåndsur skinner som aldrig før.
Mit tidligere forslag duer ikke på mobilens glas, men kun på selve kabinetet.
MVH Per

Godkendelse af svar
Fra : squig

Dato : 13-12-04 00:01

takker til Fjante! prøvede med en vatpind og tandpasta, det virkede nogenlunde