/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
su til hjemmeboende under 18 år
Fra : uro
Vist : 1527 gange
100 point
Dato : 17-11-04 17:30

Kære alle,
Jeg er interesseret i at finde ud af om hjemmeboende børn under 18 år stadig er berettigt til su eller "cafe-penge", og hvordan gør man så når pigen er begyndt på studiet i sommers?
Håber der sidder en med et svar, på forhånd tak frk. uro

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 17-11-04 17:33

Du kan ikke få SU når duer under 18, men derimod hvis pigen er over 18 og bor hjemme er det muligt at søge SU. Ellers ikke. Cafe penge kender jeg ikke noget til. Jeg boede hos en plejefamilie og fik "lommepenge" fra kommunen, på størrelse med hjemmeboende SU sats...

Mig bekendt har unge som bor ved sine bio forældre ikke ret til støtte, når de er under 18

Accepteret svar
Fra : gasmanden

Modtaget 110 point
Dato : 17-11-04 17:37

se evt på
www.su.dk

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-11-04 17:49

Man skal være fyldt 18 år for at kunne modtage SU og være under uddannelse, som er SU-berettiget.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-11-04 17:59

Det beløb, som en familie modtager til et barn under 18 år. Det er "børnechecken". Den udbetales stadig uden hensynstagen til familiens indtægt.

Hvis den unge efter det fyldte 18. år, vil søge SU skal han/hun selv søge. Tal med en studievejlederen på uddannelsesstedet.

Godkendelse af svar
Fra : uro

Dato : 17-11-04 20:21

Tak for svaret gasmanden.
Det var et hurtigt svar og nogengange overtager dovenskaben, dette var den nemmeste måde at finde et hurtigt svar.
med venlig hilsen frk.uro