/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
sure opstød/halsbrand
Fra : Sofuzz
Vist : 2230 gange
100 point
Dato : 17-11-04 17:14

Hej, jeg går og døjer med et problem! jeg har halsbrand stort set hele dagen, kun når jeg sover mærker jeg det ikke!
Jeg spiser normalt en skål havregryn om morgenen, og rugbrød om middagen, blandede varme retter om aftenen, så det er der vel ikke noget unormalt ved! Har dagarbejde, (tidligere natarbejde), prøvet piller (nexium) og de er for dyre!!!
Hvad skal jeg gøre, Hjælp...

Vh. sofuzz

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 17-11-04 17:22

link eller alminox er godt, eller spis yougurt INDEN du står op og en kiks sammen med yougurten-tandpasta-kan også tage det hjælper her og nu-.
har du været til lægen??så det ikke er et mavesår du har dig.
ladies yougurt hjælper mod mavesyrer regulerer den evt tag et par drikkeyougurt med på job
ladies

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 17-11-04 17:24

Allerførst skal du holde igen med "mel-holdige" spiser, herunder vil jeg foreslå, at du laver et lille forsøg med at stoppe med havregrynen og i stedet forsøget med cornflakes - tag eventuelt Kellogg's Frosties, hvis du har "en sød tand".

Jeg får selv voldsom mavesyre, når jeg spiser havregryn, så det kunne godt være årsagen . . . . . men prøv at holde en pause og tag noget andet om morgenen.

Er du medlem af Danmark kan du få din læge til at udskrive nogle Zantac 150mg tabletter eller et tilsvarende produkt (Danmark betaler det hele) - dem ta'r jeg, når mavesyren alligevel melder sig og jeg ikke har min uundværlige Aloe Vera drikkegel i nærheden.

Mvh
HB

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 17-11-04 17:24

Hvis du drikker 3 liter vand eller mere om dagen hjælper det gevaldigt...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-11-04 18:00

Du må da til lægen! Han har alle de gode råd!
Jeg har læst de gode råd du har fået her, Jeg har også haft de problemer, det hjalp først da jeg havde været i behandling, med en særlig form for antibiotika. og skiftede cornflaks ud med havregryn, som er lettere at fordøje, siger min læge. en god og billig tablet hedder kuracid. 14 kr, for 20 stk. Mvh. Valde.
Først til lægen

Kommentar
Fra : bellis2

Dato : 17-11-04 18:09

Hej Sofuzz

I perioder lider jeg også af halsbrand, jeg tager så 2 alminox tableter (de er ikke ret dyre) efter hvert måltid, og i løbet af ganske få dage er problemet klaret. Desuden er det godt med et par liter væske i løbet af dagen, men spar på kaffe, den kan godt være årsagen.

God bedring

Venlig hilsen
Bellis2

Kommentar
Fra : Sofuzz

Dato : 17-11-04 18:27

Hej, tusind tak for alle de gode råd! det er godt at have sådan et forum som dette!
Nu har jeg noget at gå igang med, og forsøge mig til et bedre helbred...

vh. sofuzz

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 17-11-04 19:23

Jeg bruger selv kuracid eller et andet produkt med Rantidin, der nedsætter mavesyreproduktionen. Det er et anderledes produkt end de syreneutraliserende og jeg har god effekt med det. Du skal bede om det billigste produkt og der er STOR forskel let om til 50 kroner for et tilsvarende produkt. Gå evt. ind på medicinpriser og søg på Ranitidin og find det billigste.

Jeg tager to tabletter a 150mg om morgenen.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 17-11-04 19:39

Gå til lægen og få en recept på Nexium. Du får så tilskud efter gældende regler. Allerede efter det første køb er du efterfølgende berettiget til tilskud. Får selv Nexium på denne måde.
Torben

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 18-11-04 22:19

Hej Sofuzz
Kan kun give bauchmann ret. Jeg får også Nexium, og ville ikke leve foruden.

Alle de gode råd du har fået, er også ok, men de holder bare ikke i længden. Og efter som du har
prøvet Nexium, kan jeg jo konstaterer at du har været ved lægen, da de jo kun fås på recept.

De er godt nok dyre, men det er kun, som bauchmann den 1. gang, så træder tilskuddet ikraft.
Jeg kan fortælle dig, at jeg får 56 stk. ad gangen, og dem giver jeg kr.92,00 for, så det er ca.
kr.1,65 om dagen, og det betaler jeg gerne for at kunne spise og drikke (næsten) alt. Så jeg
vil helt klart anbefale dig at købe dem igen. Og efter som du allerede har fået dem en gang, så
er de jo ikke så dyre næste gang du køber dem.
Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Leif_og_inge

Dato : 20-11-04 00:12

De dage hvor jeg spiser for meget fed mad og ikke motionerer er den også gal med mig, hvis du tror på alle de piller tja! så er det jo godt for dig,men du kan være sikker på at en god gang sukker på morgenmaden vil være den første hindring..
få forbrændingen iorden - brug lige så meget tid på kondien som på nettet, få rigelig sex det er kanongo motion.
Inge

Kommentar
Fra : Trilletulle

Dato : 08-12-04 20:45

Hej med dig - Jeg har selv haft samme symptomer, og prøvet Nexium. Men ja, de er alt for dyre! Da jeg fortalte det til min læge, gav han mig nogle andre piller, som skulle have akurat samme effekt, men langt billigere. De hedder Pantoloc. De hjalp mig, så nu tager jeg blot håndkøbsmedicin engang imellem. Jeg bruger almindelige syreneutraliserende midler som eks. Alminox. Men ½ time efter hvert måltid tager jeg altid en tyggetablet, som hedder Gaviscon ( - også håndkøb og billig). Den fungerer ved at danne et skumlag, som lægger sig ovenpå det sure maveindhold, og forhindrer derfor at der kommer tilbageløb i spiserøret, som er de sure opstød.

M.v.h. M.C.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 13-12-04 16:39

Her er lige tilskudssatserne:

Køb over 520,00 kr. = 50 %
Køb over 1260,00 kr. = 75 %
Køb over 2950,00 kr. = 85 %
Disse satser alt køb af receptpligtig medicin.

Så kan du selv regne ud hvad du skal af med.
Torben

Kommentar
Fra : carsten27

Dato : 26-01-05 11:10

Hej.
Jeg har haft samme problem i lang tid. Jeg kan anbefale at du prøver Alkasid. De kan købes i håndkøb og er ikke forfærdelig dyre. Disse har hjulpet mig meget. Du skal også prøve at undgå stærk mad, dette kan forværre det.
Mvh. Carsten27