/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Smidt ud af forsikringen???
Fra : Nuserpigen
Vist : 526 gange
500 point
Dato : 17-11-04 15:58

Hejsa
Jeg har nogle venner, som står i lidt af et dilemma....
Kvindens søn sidder i fængsel og fik stjålet nogle ting, som så er meldt til politiet....
Forsikringsselskabet vil ikke foreløbig dække det, da fængslet ikke vil vedkende det....
Men vennerne har været nede og hente en kopi af anmeldelsen på politistationen, og venter svar fra forsikringselskabet og fængslet...
Og samtidig vil forsikringselskabet smide dem alle ud selskabet, med den begrundelse at de ikke vil have en kriminel som kunde....
Kan de det??
Forsikringen står ikke i hans navn....
Hvad mener I?

På forhånd tak

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-11-04 16:06
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-11-04 16:09
Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 17-11-04 16:31

Skulle det være et svar ?? Ved det ikk selv men det link var godt nok tyndt

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 17-11-04 17:44

Du siger; "smide dem alle ud". Hvem er alle?

Hvis forsikringen ikke står i hans navn, hvis navn står den så i?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-11-04 17:55

http://www.forsikringsoplysningen.dk/Spoergsmaal%20og%20svar.aspx
prøv freks at spørge her de er der for det samme

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 17-11-04 21:44

Forsikringen står i mandens navn.... og forsikringsselskabet vil ikke have nogle af dem som kunder....

Hilsner fra Nuserpigen

Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 500 point
Dato : 17-11-04 22:04

Forsikringsselskabet kan godt opsige en forsikring de ikke finder attraktiv.
MEN, de skal opsige den, og der gælder formentlig en opsigelsesfrist (fremgår af policen).

Samtidig skal de stadig dække hændelser i opsigelsesperioden og før.
Problemet med dækningen i ovennævnte tilfælde er, om det kan bevises at genstandende er stjålet.

Samtidig har det også indflydelse, hvor gammel sønnen er, samt om han bor hos forældrene.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 17-11-04 23:21

Sønnen har adresse hos moderen og hendes kæreste.... Sønnen er 20 år...

Jeg synes bare ikke, at det kan være rigtigt, at moderen og kæresten skal miste deres forsikring pga sønnen....
Bliver de så blacklistet hos andre selskaber??

Hilsner fra Nuserpigen

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 29-12-04 18:11

Tak for svaret Paulus1.