/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejlmeddelelser
Fra : klanger
Vist : 310 gange
70 point
Dato : 17-11-04 10:25

Jeg har godt nok fået problemer med min maskine b.la følgende:
Ved opstart står et kort øjeblik: Ugyldig Boot.ini fil Starter op fra C:\windows
Har også fået følgende fejlmeddelelser i Outlook Express og Explorer:
msimn.exe - iexplore.exe - drwtsn32.exe
Er der nogen der kan hjælpe med hvad der sker, og en løsning.
Jeg kan "kun" give 70 points da det er de sidste points jeg har lige nu!!!!
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-11-04 10:31

Prøv en genetablering af dit system : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-11-04 10:54

systemgendannelse - eller repair

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 17-11-04 11:27

Hej

Fejlen i boot.ini skyldes at der opstarts parametrer som er angivet der, ikke er gyldig.

For WinXP skal boot.ini se nogenlunde sådan ud :

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Med hensyn til de andre fejl:

Klik på start -> kør -> Skriv: sfc /purgecache
Klik på start -> kør -> Skriv: sfc /scannow

Hvis du stadig oplever fejl, så tilslutter jeg mig en "repair" løsning.

Mvh

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 17-11-04 16:02

Vil i jer der nævner "repair" løsning hvad er det og hvor findes det?
Og nu må jeg i krig med jeres gode forslag, og se om de virker for mig

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 70 point
Dato : 17-11-04 16:22

Læs nu lige : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/

Det kan altid betale sig at læse de løsninger (inklusive link) der kommer til et spørgsmål

http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 17-11-04 17:30

Tak for svaret molokyle. Jo det kan vist betale sig, at læse det hele. Og har fået det gjort, og det virkede perfekt, tak.