/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC lukker ned
Fra : Better_Performance
Vist : 517 gange
100 point
Dato : 17-11-04 08:12

EN ven har fået et problem med en computer, den fungerer som sådan fint MEN hver gang han prøver at køre et spil så starter programmet fint op indtil han kommer itl selve gameplay delen, og så lukker programmet ned og du er tilbage på skrivebordet.

Den har været til service som ikke har konstateret fejl på maskinen de undrer sig blot.

Nogen forslag til hvad det kan være??

ps. Vi ved godt det er leverandørens ansvar at løse problemet og det får de også lov til, det vi efterlyser her er konstruktive forslag til hvad der kan være galt og ikke en masse henvisninger til rettigheden til at hæve handlen osv

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 17-11-04 08:44

Der er en ubalance enten ved Video eller lyd kortet Hardware/Driver/Operativsystem, Nu skriver du ikke om hvilken maskine det er. Men den slags problemer løses hvis man reinstallere operativsystemet med de rigtige driver. Jeg har set problemet hvis man eks. Opgradere operativsystemet fra win98 eller win2000 til XP men ikke alle driver da disse ikke findes i en ny ver. Dem skal man evt. hente på nettet eller fra PC leverandør.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-11-04 08:47

Nu sidder jeg ikke ved maskinen og kan ikke huske fabrikatet, men der er tale om en fabriksny maskine med præinstalleret XP home.

Så når sådan en fejl opstår fra starten, kan der så være tale om defekt lydkort eller grafikkort?

Kommentar
Fra : newport

Dato : 17-11-04 08:47

Tror ikke der er noget galt med din PC, men årsagen kan være dit spil. Prøv at afinstallere spillet, og installer så påny.

newport

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-11-04 08:52

Der er testet med mange forskellige spil, ligefar Hugo til Need for speed

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-11-04 08:56

Hvilket spil ? Alle spil ? Er det et flash spil, så prøv lige at installere/opgradere dit flash plug-in/player :

http://www.macromedia.com/downloads/

Det kunne også hænge sammen med installation af SP2. Læs 'Fjantes' tip der henviser til denne side :

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=842242&product=windowsxpsp2

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-11-04 08:59

Hugo og Need for Speed ; er det ikke Win95/Win98 spil ? Så skal du måske vælge den rette kompabilitets tilstand.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 110 point
Dato : 17-11-04 09:01

Det er ikke altid hensigtsmæssigt det XP foretager sig når den installeres. Eks. Bliver der ændret I Eprom (Bios) opsætningen på maskinen. Det kan løses ved at retabler Default opsætning i biosen (Fabrik opsætningen), da den er optimale, Har set problemet med HP/ComPAq Evo Disktop maskiner. Så der er givetvis også det samme problem med andre mærker.

Så prøv at reetabler fabriks opsætningen I bios det kan løse problemet.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-11-04 09:02

Der er IKKE tale om Flash spil, der er IKKE installeret SP2 det der med kompatabilitet havde jeg ikke tænkt over, men skulle det så ikke være lige fra starten?

Hugo kan eksempelvis godt køre i Window mode men ikke i full screen

Need for speed kører fint i hele opstarten lige indtil man skal til at foretage valg altså indtil det bliver interaktivt

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-11-04 09:04

Det er en fabriksny maskine, der er IKKE foretaget ændringer i fabriksopsætningen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 17-11-04 09:07

Nej det er Xp der ændre Bios opsætningen under installation. Nå XP er installeret og køre skal Fabriks opsætningen reetableres.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-11-04 09:11

OK, det må forsøges

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-11-04 09:13

Du højreklikker på genvejen til spillet og vælger Kompabilitetsindstillingerne for dette.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 17-11-04 11:43
Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-11-04 16:51

Prøv at checke om maskinen overholder de samme antal farver og skærmopløsning, som spillet kræver, det kunne være årsagen!

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-11-04 19:22

Tak for svaret rpje.