/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
TV TIL PC
Fra : vonengberg
Vist : 405 gange
100 point
Dato : 17-11-04 00:23

Hej

Når jeg kører min PC ind i mit TV så har jeg meget ringe farver, og billedet er nærmere soret hvid end med farver. HJÆLP MIG

Ve dgodt det ikke har det store med spil at gøre, men det var ligesom her jeg fandt det mest naturligt at spørge...

På forhånd tak
vonengberg

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-11-04 00:29

Du skal bruge et S-Videokabel både ud og ind, hvis fjernsynet ikke har en sådan indgang, kan du få et overgangsstik til fjernsynets scartstik.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : HJV9222

Dato : 17-11-04 01:03

Hej vonnenberg

Her er måske det du har brug for at hvide.
http://www.nettips.dk/Default.asp/KatId=103/SubId=103/id=789/text=PalmButler+hj%E6lper+dig
http://www.pixmania.com/dk/dk/39203/art/tnb/universal-pc-tv-forbindel.html

Eller det her kan hjælpe dig:
Hvis du har et Ati kort, så prøv at gå ind i egenskaber for skrærm -> indstillinger -> avanceret -> Overlay -> Indstillinger for klon-tilstand.

og se om tingende står rigtigt derinde...
du kan også prøve at justere billedet på din tvskærm får du så bare en sort bjælke ude i siden, men ikke mere af billedet?

Har du prøvet at sætte din alm. skærm og tvskærm til 640*480 eller ca. ca. 720*540?

Mvh.
HJV9222

Kommentar
Fra : vonengberg

Dato : 17-11-04 01:22

Att. Palle Hansen. Har S-Video og bruger det også

Att. HJV9222. Har et ATI kort, men dine råd så ikke ud til at hjælpe desværre. Kortet er hvis det hjælper

Chip-Type. Radeon 9500 pro
DAC-Type. Internal DAC(400MHz)
Hukommelse. 128 mb
Kortstreng. RADEON 9700 9500 Series
Bios-oplysninger BK-ATI VER008,004,004,015

Kan det hjælpe?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-11-04 07:22

Haløsja
Drop svideo ind udgangen. jeg har efterhånden haft 3 forskellige kort og ingen af dem har jeg kunnet få til at vise farver på PC'n. Du skal kigge i manualen til dit TV, hvis TV't har en S-Video udgang, skal den på TV't indstilles til S-video signal. På mit TV (Grundig) stod udgangen som standrad til HQ-VHS, men det hjalp ikke på farverne. Grundig's hotline har heller ikke kunne give svar på hvorfor der ikke kommer et farvesignal over til kortet. Brug Composite indgangen på kortet og grug en adapter til at tage tv-signalet fra scart-stikket på TV'et/videoen, så virker det. Husk også at forbinde lydsignalet.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 15-01-06 16:44

Jeg havde noget af samme problem da jeg i sin tid lavede det samme, du kan prøve at sætte den over på Sammensat Video Out, inde i egenskaber,ellers kan det være kablet der er noget galt med, da mit kabel gik i stykker begyndte billedet at blive gråligt og meget sløret og dagen efter var billedet sort.
og det kan sagtens ske selvom kablet er helt nyt, det er nogle følsomme kabler.men start med at få tjekket alle pc indstillinger ordentlig igennem .
Held og lykke med det. ATI er et godt kort at lave tvout med.