/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Tørring af krydderurter
Fra : dortedyg
Vist : 2976 gange
100 point
Dato : 03-08-02 14:10

Hvordan tørrer man krydderurter i mikroovn? Eller evt. i en alm. ovn?

Accepteret svar
Fra : kaasgaard

Modtaget 100 point
Dato : 03-08-02 23:09

Hep,

Lad være med at tørre dem i en micro. Micro og madlavning har aldrig været gode venner. Men som nævnt så hæng dem op i små buketter med hovedet nedad og som vejret er nu kan du jo bare hænge dem i køkkenet :)

Det er dog rigtig at de har godt af mørke, så du kan evt. hænge dem i et skab.

// Martin

PS: En micro kan bruges til tre ting; smelte stearinlys rester, lave popcorn og genopvarme kaffe. (Og ikke nødvendigvist i den rækkefølge :)

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 15-08-02 23:16

hej
skal dette indlæg ikke lukkes
mvh mcloud

Godkendelse af svar
Fra : dortedyg

Dato : 16-08-02 11:13

Tak for svaret kaasgaard.

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 16-08-02 11:44

Der svares jo ikke på , hvorvidt man kan tørre urter i microovnen ,Det kan man jo godt, og svaret er jo stort set det samme som mit.Holdningen til microovnen og madlavning er stort set uvedkommende. Jeg forstår ikke udvælgelsen af svaret.
mvh Mcloud

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 16-08-02 11:59

Hejza

Helt ærligt - hvis det er point du er ude efter så skal du være velkommen til også at få nogle. Hvis jeg nu umiddelbart synes at jeg kan bruge det accepterede svar til noget så godkender jeg det! Det er jo ikke en popularitetskonkurrence det her - det drejer sig om at hjælpe andre. Jeg har set andre steder på sitet at folk bliver helt balstyriske over ikke at få godkendt deres svar og over ikke at få point. Det kan da ikke passe at det er meningen med dette site. Det er ikke en børnehave.

Jeg godkendte svaret fordi jeg har læst flere andre steder at det er en jævn dårlig ide at tørre krydderurter i mikroovn. De aromatiske olier forsvinder og efterlader krydderurterne kedelige. Jeg siger det lige igen.... jeg har læste det FLERE steder. Jeg har endnu ikke selv prøvet det og må på demokratisk vis tilslutte mig flertallet,

Har du flere kommentarer i denne sag vil jeg opfordre dig til at maile mig, da jeg ikke synes at denne samtale er egnet for stedet her!

post@dortedyg.dk

/dorte

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 16-08-02 12:55

hej
Er det fordi jeg har bedt dig om at lukke indlægget ,at du svarer så fornærmende , eller er det fordi du er gammel igårde her på kandu , at vi nye skal kanøfles hvis vi ikke lige forstår procedyren ,
jeg gider ikke kommentere dette yderligere ,da min mening var at give dig et ærligt og selv gennemprøvet svar ,har tørret krydderurter i flere år .
mvh mcloud

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 16-08-02 13:04

Hej Mcloud

Jeg er ikke gammel af gårde mht. kandu - slet ikke. Jeg mener bare at min evaluering af svaret er op til mig, da jeg stillede spørgsmålet. Jeg ville vente til der kom nogle flere henvendelser på mit spørgsmål, da jeg synes to var for lidt. Mht. at fornærme klarede du det vist allerede i din kommentar, der nedgjorde min vurdering af et, netop for mig, brugbart svar. Jeg er ikke her for at fornærme nogen, men for at hjælpe og få hjælp. Jeg valgte et svar der reflekterede de svar jeg har fået fra sndre sites og som jeg har læst mig til.

/dorte