/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Hvordan laver man en knaldperle?
Fra : benjabenja
Vist : 3136 gange
50 point
Dato : 16-11-04 13:14

Ja vil gerne lige have svar på det

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 16-11-04 13:35

Den gang jeg var barn var knaldperler ikke lovlige selv at lave, det er fordi det var sprængstoffer i, som ikke er lovlige med mindre du har tilladelse til det, lige som det heller ikke er lovligt at lave fyverkerig selv.

Jeg vil frarøde at lave det selv da det kan være yderst farligt...

Går du i skole kan du snakke med din fysik/kemi lære så kan i gøre det under kontroleret forhåld, hvis han/hun har lyst til at lære jer det...

Mvh

Drystin

Kommentar
Fra : Mac.C_ThE_PiMp

Dato : 16-11-04 13:35

tag nogle småsten (lidt større en grus) og tag noget krudt, og kom det hele i noget papir... når posen rammer jorden dannes der gnister, og udet antænder krudtet... så enkelt er det...

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 60 point
Dato : 16-11-04 14:20

Dengang jeg var knejt, det er meget længe siden, da var knaldperler lavet af en knaldhætte, en "marmorkugle" (de billige af ler), og et stykke silkepapir. Man tager et lille stykke firkantet silkepapir, eller andet let papir, i midten anbringer man knaldhætten ovenpå lægger man lerkuglen, og snor papiret rundt om så der bliver en lille "hale", der gør at knaldperlen lander med den tunge ende først, og lerkuglen anslår knaldhætten, det er et helt ufarligt stykke legetøj!
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-01-05 12:19

Duede forslagene ikke??

Godkendelse af svar
Fra : benjabenja

Dato : 15-01-05 15:11

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-01-05 15:21

Selv tak!