/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
MSN Messenger med Zyxel G2000 Router
Fra : martinnp123
Vist : 214 gange
200 point
Dato : 16-11-04 12:58

Jeg har et problem med MSN messenger. Jeg har lige skiftet fra en linksys router til en zyxel G-2000 router. Mit problem er nu, at fil overførsel i messenger går meget langsomt. Hvordan åbner jeg de rigtige porte, så jeg får fuld hastighed med messenger. Jeg har prøvet at slå UPnP til unden nogen effekt. Håber nogen kan hjælpe mig med at konfigurer routeren, så den virker optimalt sammen med messenger. Jeg har snakket med Zyxel kundeservice, de var ikke til stor hjælp.
På forhånd tak.
Mvh. Martin

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-11-04 13:15

port 1863

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-11-04 13:21

Her er hvad cybercity siger de har af porte
MSN Voice 6901 TCP og UDP
MSN Filetransfer 6891-6900 TCP

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-11-04 13:22

Prøv at tillade dem under routerens firewall elle NAT!

Kommentar
Fra : martinnp123

Dato : 16-11-04 13:37

Jeg ved godt hvilke porte der skal tillades. Under NAT/firewall, kan man kun blokere. Ikke åbne porte. Jeg har prøvet at forwarde de virker ikke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-11-04 13:40

ser ud som om du skal lave en statisk ip addresse for at kunne forwarde!
http://www.portforward.com/zyxel/g2000-portforwarding.htm

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 29-11-04 08:04

Har du fået MSN Messenger til at køre bedre?