/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kanduman - free for use!
Fra : Kanduman
Vist : 291 gange
21 point
Dato : 15-11-04 22:51

Yep, du kan nu bruge Kanduman, i stedet for dig selv!

Brugernavn: Kanduman

Password: kanduman

Kanduman kan frit benyttes af alle. Derfor kan i jo aldrig vide hvem der EGENTLIG har skrevet....

Brug dog Kanduman fornufttigt......det er da en sjov ide!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-11-04 22:54

Hmmm! Ka' ku du med Kanduman på Kandu

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 15-11-04 22:55

mærkelig ide ... man bør da kunne stå ved sine indlæg ved eget profilnavn

mvh berpox

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-11-04 22:55

MB: Det næste bliver vel kanduwoman

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 15-11-04 22:56

LOL - tja sjov er den da

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-11-04 22:56

Aha - En ny bruger -
Jamen, Velkommen til dig

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-11-04 22:57

Hej berpox... jeg "lider" stadig - det skulle være NB og ikke MB
Ja hvorfor dog ikke stå ved, hvem man er? OK! Det er vel ikke alle sammen, som gør det herinde - vel?
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 15-11-04 23:03

Jeg behøver i hverttilfælde ikke en anden profil at dække mig ind under - jeg kan godt tåle at kvaje mig med min egen indimellem

Så hermed helt uopfordret, og uden brug af kanduman: Undskyld hvis jeg har trådt nogen over tæerne indimellem - ikke alle dage er lige gode, så der ryger jo en finke af panden indimellem

mvh berpox

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-04 23:07

Det ville da være bedre med en handyman. Ja, så bliver man da fri for at spørge "kan du man"

Kommentar
Fra : Kanduman

Dato : 15-11-04 23:14

Det er da en sjov idé

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-11-04 23:17

Ja jeg kunne ikke dy mig - men min forhøjelse af point virkede ikke.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-11-04 23:17

Jammmmmen pænt god aften til ans... long time
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-04 23:19

Har du været bortrejst CLAN

Ja long time

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-11-04 23:20

Rastaman vibration!!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-11-04 23:35

ans... ja lidt flytten rundt her og der på jobbet + en bunke kursus. Lige nu er lillemor blevet syg, så jeg er her nok ikke så meget. Hun blev opereret for brystkræft i torsdags, så der er mange tanker og løse ender at samle op.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-11-04 23:36

Eyvind din filur!!!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-04 23:38

CLAN

Det er jeg meget ked af at høre. Håber da, at du så har mulighed for at være hjemme.
Hvornår skal du på "søen" igen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-04 23:40

Eyvind er det kun emesen, der er sendt i seng

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-11-04 23:43

Bliver hjemme til hun er OK - arbejde er kun penge. Hun er OK og humøret stadig højt, hun fik en brystbevarende operation, og vi får endeligt svar på spredningen og videre behandling på torsdag... det bliver en stor dag, der vil fylde meget. Det næste ½-1 år bliver hårdt for hende + os der er nærmest.
Hygge... det var jo ikke emnet, men du skulle lige ha' besked på mit "fravær"

Kommentar
Fra : Kanduman

Dato : 15-11-04 23:47

Hejsa alle, der vil da gå ren panik i det hvis alle bruger det nick samtidig men ok sjov kan det godt gå hen og blive, sålænge der ikke bliver svinet i skrivelserne

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-11-04 23:49

Sender lige nogle meget varme og positive tanker til CLAN og viv

// Toupie

Kommentar
Fra : Kanduman

Dato : 15-11-04 23:52

Øv ingen points at forhøje med

http://www.fu-fme.com/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-11-04 23:53

Takker Toupie... det er vi glade for
Returnere lidt fra samme pose til dig
Søren

Kommentar
Fra : Kanduman

Dato : 15-11-04 23:53

Men jeg kan acceptere et svar hehe

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-04 23:56

Nej men jeg måtte bruge firefox for at logge ind som kanduman og så røg den hen og blev Eyvind.
.................skal på arbejde i morgen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-11-04 23:56

Men loggede ud igen!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-11-04 23:56

Tak CLAN

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-11-04 23:57

CLAN

Der er også varme og positive tanker fra mig til dig og familien.

Har du stadig din hjemmeside, så vil jeg skrive der.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-11-04 00:00

I er søde alle sammen... det mente jeg nu også "før" det her
Ans... ja den er stadig oppe (hjemmesiden)

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-11-04 00:02

Nu gælder det bare om at være først på tasterne, logge ind som kanduman og stille spørgsmål hvergang der ryger point ind på kontoen Det er heldigvis kanduman selv, der får spammet sin mailbox

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-11-04 00:07

ÆV man kan også snyde og accepterer sit eget svar.....og ingen ved hvem der har gjort hvad

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-11-04 00:18

Hej Clan
Trist historie med din kone, men det er godt at hun/I trods alt kan holde humøret oppe.
Håber I får gode meldinger på torsdag.
Og God bedring til din kone
mvh dova

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-11-04 10:30

Hej CLAN. Tja...der er jo en forklaring på alting. Good Luck til dig og hele familien.

Kandumann. Nej
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-11-04 11:49

ibasa.
Enig.
49°63`27``Ø.8°i2'K.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-11-04 12:00

ibasa:
Som du ser,er jo nu lidt mere vest for Galapagosørene--- æd den.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-11-04 12:30

venter lige og ser om der også kommer en kanduwoman - så vil der (måske) jo snart kun være to brugere på kandu *GGG*

Keldd - galapagosørene ???????? en ø - to ører ????????????

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-11-04 13:38

Merit:
Har set det.Lad vær at mobbe mig.
Hilsen
keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-11-04 13:41

Galapagosørerne er de ører som tilhører Galapa'erne..........................ikke osse Keldd

Og hvis Kanduman er lidt smart, og det tror jeg hun er, så ligger mailen hos hotmail og fylder.

Men det store spørgsmål.............................hvem får præmien.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-11-04 13:49

eme:
Kanduman er ikke smart............Kanduman er,

>>arne jakobsen<< stol på det alle.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-11-04 13:54

Narj Keldd
Ka' det nu' os' pass'

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-11-04 13:59
Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-11-04 14:07

dova:
http://www.kandu.dk/dk/spg/53907

Se 00:46....... Typisk arne svar, en ny bruger starter ikke op på denne måde.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-11-04 14:18

Tjae, jeg ved godt, at det ikke er en ny bruger, og måske er det et typisk arnesvar, men alligevel ikke en typisk "arne-ville-vælge-som-svar-kommentar", der blev valgt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-11-04 14:28

Det da eme der er Kanduman!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-11-04 15:16

Hvis det ikke er den ene,så er det nok en anden..........helt sikkert.

Hvor er molo???

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-11-04 16:30

Indtil Molo kommer, kan vi da sige at det er ham.................hvis altså
det ikke er en pige.
Helt sikkert - det er kun en pige.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-11-04 17:24

emesen
Hvad mener du med KUN en pige

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-11-04 17:40

Den er da god nok eme,ha ha ha

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-11-04 17:44

Udtrykket "kun en pige" har jeg tyvstålet fra Lise Nørgaards Bog/film "Kun en Pige"
Som jo gør lidt grin med mandeverdenen.

Kommentar
Fra : FarleHamse

Dato : 16-11-04 17:51

Spøjs ide, men sjov er den da.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-11-04 18:00

Havde næsten gættet det emesen.
Så hvis det er en pige, er den jo oprettet af en "fejllevering"

Iøvrigt gode bøger fra Lise Nørgaard.
Jeg har alle hendes bøger undtagen en gammel en jeg ikke kan finde og så den nye hun lavede om Matador
mvh dova

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-11-04 18:13

dova:
Hvad så,som om det var noget,jeg har nogle gamle Anders And blade.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-11-04 19:31

Hahaha

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-11-04 20:02

Keldd - hvis du ved så meget om Anders And.
Hvem er så Mahajaen af puteliput.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-11-04 20:19

Øh,det hedder vist Maharaja,men det går nok.
Det ved jeg ikke ,for det er Carl Barks der interesserer mig.
Han var den der startede op i 1947 herhjemme,(Da var du meget meget lillebitte dova,næh du var der slet ikke forresten)
og havde den suveræne streg og fortæller teknik.[hør]
Da han holdt op,blev det noget talentløst opkog af alle hans historier,og figurer.
Så det ligger lidt tungt med min viden om Anders And i dag,der er tegnet af reklametegnere og
kedsommelige freelancere.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-11-04 22:13

Jeg vil grave en grav ved det iskolde hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!!!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-11-04 22:36

tedd.....kan sine Carl Barks:

Citat
Jeg vil grave en grav ved det iskolde hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!!!

Citater.

Virkelig poesi i verdensklasse
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-11-04 23:35

Tedd
Den kan jeg også godt huske I hvert fald sætningen der, men ikke lige hele historien.

Næ Keldd, i 47 var der vist slet ikke tænkt på mig endnu

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-11-04 23:55

Tror det var den første historie med Onkel Joachim! Anders skulle passe en skihytte helt alene op til jul!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-11-04 23:58

Men osse en genial oversættelse til Dansk Gad vide hvordan sangen lød på engelsk? Ihvertfald udløste Anders laviner hver gang han sang den

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-11-04 00:09

Det passede altså ikke det jeg skrev om at jeg har nogle af de gamle Anders And blade,
men det var næsten rigtigt.
For 5 år siden gik de til i en oversvømmelse,ellers havde jeg kunnet finde historien frem.
Godt nok var historierne og selvfølgelig tegningerne i top,men som tedd er inde på var
oversætteren også i særklasse.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-11-04 00:15

´Jeg tror bare ikke den er helt rigtig tedd. Jeg husker det som:
Oh skænk mig en grav ved det iskolde hav, hvor kun bølgerne hører min gråd

mvh dova ,-)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-11-04 00:17

Calvin and Hubbel , altså Steen og Stoffer,har jeg vist nok alt hvad der lavet af.
Ganske vist på Engelsk,men også en del på Dansk.
Men det er nu heller ikke helt rigtigt,for dem har min store datter hugget,
den møgunge.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-11-04 00:17

Jep det er den Dova!! Fedt! Den lyder rigtigt!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-11-04 00:20

Ja ja dova,du har vist ret,men alligevel
er det godt stof.
Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-11-04 00:20

Jo jo Keldd! Det er en gammel Carl!! Og den første hvor Onkel Joachim optrådte! Nåeh! Du har ikke de gamle?? Fans! Så havde du været tæt på millionær!!! De går til en høj kurs!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-11-04 00:23

Meningen er det samme, men ligefrem grave sin egen grav!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-11-04 00:36

Jeg tror så stadig der var en fejl.
Oh skænk mig en grav ved det natsorte hav, hvor kun bølgerne hører min gråd.

Men nu vi er ved tegneserier.
Kender I Fæhunden?
Det er en af mine favoritter
http://www.basserne.kolner.dk/fahunden.htm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-11-04 00:39

Den er rigtig den du siger Dova! Det er Oh skænk mig. Bare rolig

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-11-04 00:39

Yes,jeg ved godt at de er penge værd.
Et pænt eksemplar af Nr.1,så jeg sidste sommer i en af Københavns store
tegneserieforretninger (altså brugte) 10.000kr.og mit var pænere,det blev til papmache.
Jeg gav 75øre for det i 1947,og jeg havde mindst 14 årgange,men selvom de var mange penge værd havde jeg nok ikke solgt dem.
Forsikringsselskabet snørede mig,jeg fik ikke en klink.Længere historie.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-11-04 00:40

Måske osse natsorte! Den er jeg lidt i tvivl om!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-11-04 00:42

"Gav 75 øre for det i 1947"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-11-04 00:42

Jeg arbejdede 25 timer i døgnet!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-11-04 00:48

Ser lige at i taler om Anders And

Det første nummer udkom i marts 1949. Det har jeg, men købte det for et par år siden. Det er i en indbunden udgave. Den komplette årgang 1949.

Jeg køber stadig Anders And til min yngste søn.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-11-04 00:50

Gav 75 øre for det i 1947

Hvor gammel er du egentlig Keldd???

Ja, okay, det er måske et nærgående spørgsmål

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-11-04 00:50

Du skal bare lede efter Tedddk, ans

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-11-04 00:59

Ja det var 1949,ha ha dova,du kan melde dig til
SKYPE,så skal jeg hviske det til dig,det er et løfte .
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-11-04 01:00

I 1947 hed det ikke Anders And, men Walt Disney's Comics and Stories.

Siger lige med det samme, jeg har ikke læst hele tråden igennem

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-11-04 01:04

Jeg sidder lige med det første nummer af Anders And (Desværre kun et genoptryk fra september 99)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-11-04 01:06

Tror godt jeg ved det forresten.
Men jeg skal nok lade være med at fortælle det til nogen Keldd

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-11-04 01:06

50 års jubilæum

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-11-04 01:07

Forsiden på det første, var Anders And og Rip Rap og Rup.
Historien var at han skulle være brandmand,og der gik jo totalt kage i den.
Hilsen Keldd og godt.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-11-04 01:09

Bare klem på dova,der er ikke ret meget jeg er bange for.
Keldd

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-11-04 01:11

Keldd er begyndt at kunne huske tilbage

Sov godt Keldd og drøm videre (om din barndom).

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-11-04 01:13

Men dova,du går glip af min venlige,bløde stemme når jeg

taler blidt til dig. Your choise.

Keldd

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-11-04 01:13

Tedd

Det vil jeg prøve i morgen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-11-04 01:15

Nemlig, og så er der en historie hvor Anders er på Campingtur og luftmadrassen bliver pumpet op af en gren der vipper på pumpen. Den historie hr jeg vist på en tegnefilm et eller andet sted

Nå, men Keldd og sov godt

mvh dova

Kommentar
Fra : Judleman

Dato : 18-11-04 16:20

Hvor er i skægge.

Haha. DET ER ARNE JAKOBSEN!!!

JEG VED DET!!

:P

forkert igen.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-11-04 19:12

Så så Judleman.
Keldd.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 24-03-05 17:39

Typisk onkel Joakim:

Citat
Se, det var bedre!