/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Visa Electron
Fra : PARKENSS
Vist : 1040 gange
100 point
Dato : 15-11-04 22:05

Hejsa

Min Søn har lige modtaget sit første betalingskort nogensinde, han er 13 år og meget stolt Han spiller noget Onlinespil ( AdventureQuest ) hvor han ville købe sig til et højere level Stolt tastede han sit kortnummer ind, --men ak og ve,--vi fik den besked at overførslen ikke kunne godkendes Vi har efterchekket utallige gange uden held !!!

Er der et klogt hoved herinde som kender til problemer med Online betaling med et såkaldt Visa Electron ????? Kan han skyde en hvid pind efter at kunne betale med kortet ????

Hilsen
Parkenss

Kommentar
Fra : 888

Dato : 15-11-04 22:11

Når man kommer til betaling på en side, så står der som regel hvad de modtager. Desværre er der ikke så mange der modtager, især ikke i DK.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 15-11-04 22:12

Ja, for visa elektron er ikke et Dankort men et hævekort, hvor der kun kan hæves til kontoen er tom, og det har internet butikkerne ikke mulighed for at tjekke.

beklager meget

Peter

Kommentar
Fra : 888

Dato : 15-11-04 22:12

......desværre er der ikke så mange der modtager visa electron- sku der stå... )

Accepteret svar
Fra : 888

Modtaget 110 point
Dato : 15-11-04 22:14

Der er steder på nettet der modtager det som et Visa (som regel store butikker osv.) men der er ikke så meget andet for end at prøve sig frem...

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 15-11-04 22:35

Jeg har også Elctron og der har ikke været problemer med at betale,men om de alle har haft VISA har jeg ikke hæftet mig ved,det lyder da troligt at de skal modtage Visa kort ,men det gør de da de fleste steder,på den anden side havde jeg også fået forståelsen af at det er accepteret alle steder,meeen muligheden for at lige det sted i prøver ,ikke modtager VISA,er der jo

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 15-11-04 22:35

Jeg har også Elctron og der har ikke været problemer med at betale,men om de alle har haft VISA har jeg ikke hæftet mig ved,det lyder da troligt at de skal modtage Visa kort ,men det gør de da de fleste steder,på den anden side havde jeg også fået forståelsen af at det er accepteret som betaling alle steder,meeen muligheden for at lige det sted i prøver ,ikke modtager VISA,er der jo

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 15-11-04 22:37

PS.
Har i fået aktiveret kortet??

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 15-11-04 22:45

Jeg har også VisaElcotron og har haft det de sidste to år. I skal være opmærksomme på der skal stå et lille skilt med visaElctron for ellers skal I ikk regne med det fungere.

VisaElectron er ikk meget udbredt men man kan sagtens finde steder hvor det er muligt at bruge det på nettet. Hjemmesiden skal bare være godkendt af banken(mener de skal være godkendt), og så har de adgang til at gå ind og tjekke at der er penge på kontoen. Egentligt et smart system.

Men jeg vil anbefale om ikk at se for stort på kortet og dens muligheder.. Jeg var sidste år i et pizzarier i New York, der stod højt og tydelig på deres dankort maskine at de tog imod visaElectron, men det virkede ikke. så lidt pinligt, men heldigvis havde farmand rigtig visa så det virkede heldigvis. Jeg har også prøvet i holland i uge 7 både i år og sidste år og hæve men uden held. Derimod var jeg i tjekkiet i en bank i foråret der virkede det fint. Så han må aldrig løbe tør for penge og tro at kortet kan redde ham.. for det kan det ikk altid.. desværre..

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 16-11-04 19:07

Hej igen

Tak skal have for jeres kommentarer. Jeg er blevet lidt klogere ;0)
Nu har jeg da bare lige et problem med hvem der skal have de udlovede point
Hvem mener i selv der er kommet med den bedste kommentar ??

Hilsen
Parkenss

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 16-11-04 19:09

mig som naturligvis

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 16-11-04 19:23

#golf house - du svarede at hjemmesiderne ikk har mulighed for det.. og det passer ikk, så du skal da ikk have pointene.. evt. se http://www.thansen.dk/

ej, jeg behøves ikk nogle point.. jeg går ikk op i dem.. håber bare jeg kan hjælpe.. har samlet 5000-6000 point sammen over nogle år.. så har vist lige så jeg kan skrive et enkelt spørgsmål eller to..

Go' fornøjelse med VisaElectron

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 16-11-04 21:03

PARKENSS
Din strik----Hvad fand i ud af??

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 16-11-04 21:57

Fjante>> Vi fandt ud af at Visa Electron ikke kan anvendes lige på den Hjemmeside,--ærgerligt !!!

Tak for jeres hjælp allesammen

Point vil tilfalde 888,-- helt klart er det et spørgsmål om at prøve sig frem !

Hilsen
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : PARKENSS

Dato : 16-11-04 22:00

Tak for svaret 888.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 16-11-04 22:12

Jamen det var da så lidt...

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 16-11-04 22:37

ikke flere svar fra mig til dig så

He he bare sjov