/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
studenter- eller Hfkursus?
Fra : Luke2000
Vist : 343 gange
500 point
Dato : 15-11-04 21:52

Jeg er mand på 24, der gerne vil starte på studenter- eller Hfkursus. Jeg vil dog gerne have lidt hjælp til hvilken en af dem der bedst ville dække mine behov.

jeg vil, da jeg ikke helt har sat mig fast på hvilken vej jeg vil gå. Gerne have mulighed for sender, når jeg har fået den, at kunne gå i forskellige retninger.

Jeg ved dog, at det ikke vil være noget i retning af butik, da jeg har arbejdet med det i et par år.

Er der en der kan forklare lidt om forskellene på de 2. m.m.

Håber spøgsmålet er forklaret godt nok. Ellers så bare spør.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-11-04 21:58

Måske er HF bedst så, fordi du får mulighed at tage det i "moduller" Nogle uddannelser kræver jo kun nogle få fag på gymnasieniveau! En hel HF tæller i princippet som en studentereksamen, men nogle sprog og naturvidenskabelige uddannelser kræver f.eks Engelsk eller matematik på et højt niveau, men her kan man som regel tage gymnasiale suppleringskurser for at komme op på niveau!

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 16-11-04 07:54

I dag kan du gå videre med begge muligheder alt efter hvilket niveau du f. eks mat. eller sprog vælger på de to retninger. Hvis du vil læse videre på et universitet vil jeg mene, at du "skoles" bedst til det via en gymnasieuddannelse.

Valget, mener jeg, også bør afhænge af dig som person. Er du f.eks. slider typen vil du befinde dig bedst i en gymnasieuddannelse, men ønsker lidt friere rammer med mere indflydelse tror jeg HF vil passe bedre til dig.

Det er lidt et temperament spørgsmål, som du bedst selv kan svare på. I det store hele giver det dig de samme muligheder bagefter.

Har du mere konkrete spørgsmål må du vende tilbage.

Kommentar
Fra : Christinemose

Dato : 31-01-05 09:31

Jeg tror helt sikkert at du vil få mest ud af HF. Dette skyldes din alder. På HF er der eksamen i alle fag og der vil du i kraft af din alder og dermed større modenhed kunne få et bedre resultat. At du har stået i butik vil nok også have indflydelse da du via den vej har god omgang med mennesker og er udadvendt.

Det er også min opfattelse at der er flere valgfag på HF, men det kan jo være individuelt efter hvor i landet du bor. Som andre også har skrevt så sikre du dig bedte hvis du ikke helt ved hvad du vil med at vælge Matematik og engelsk på A niveau fra start. så slipper du for at skulle suplere senere.

Uanset hvad du vælger, så engager dig i festudvalg, elevudvalg, studieråd eller ligende. Det ser godt ud på CV'et at du har haft overskud til at yde et socialt og frivillge arbejde for studie miljøet. Og det styrker dig også når du skal ud i virkeligheden.