/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Holmens Kanal 15
Fra : Vex
Vist : 701 gange
50 point
Dato : 15-11-04 18:09

Hvad kvarter hører Holmens Kanal 15 ind under i folketællingerne for 1860 ?

Venligst
Hugo

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-11-04 18:33

Er du sikker på der er noget der hedder Holmens Kanal 15 i 1860 prøv at søge på Google og årstal.
Jeg fandt denne adresse , der beklageligvis er af ældre dato
http://www.exelever.dk/niels_juel-monumentet/main.htm
senta

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 15-11-04 18:48

Holmens Kirke
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Kirke i det indre København. Hørte i sin tid til flådens område på en holm nord for Københavns slot. Stedet kom med tiden til at hedde Bremerholm, senere Gammelholm, da flådens leje og værft flyttedes til det, vi nu kender som Holmen i 1690.

Oprindeligt søgte flådens mandskab, skippere og håndværkere til Nikolaj Kirke, men efter at Christian 4. lod nye skipperboder bygge i 1617 meldte behovet for flådens egen kirke sig.

5.september 1619 blev Holmens Kirke indviet i den gamle ankersmedie. Kirken er udvidet kraftigt i 1640.

Holmens Kirke ligger på hjørnet af Bremerholm og Holmens Kanal. Sidstnævnte gade var kanalen mellem Holmen og byen, der blot blev fyldt op og omdannet til gade. Flådens område lå mellem Holmens Kanal, Nyhavn og vandet.
ovenstående er fundet på denne adresse, det kan være at du kan finde mere der.

http://da.wikipedia.org/wiki/Holmens_Kirke
Agerlund

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-11-04 18:56

Holmens Kanal 15 mon ikke det ligger Holmen Sokkelund herred Københavns Amt 42
fra denne adresse
http://www.dis-danmark.dk/sogne/sogne_h.htm
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-11-04 19:14

Prøv at stille sammen ? under lokal historie, ellers skal du gennemgå alle folketællinger og matrikelnr.for 1860 i København i folketællingerne på de ca. 3 første sider står hvad gaderne hedder , hvad side de ca. findes på osv.
Senta

Kommentar
Fra : lodbjerg

Dato : 17-01-05 19:15

Jeg har en FKT 1901 fra adressen Holmens Kanal 15 = "Hotel Kongen af Danmark" ejer/hotelforpagter 1870 til 1904 var min oldefars bror Rasmus Kliim.
Holmens Kanal 15, Gammelholm Rode i Øster Kvarter

Kommentar
Fra : Vex

Dato : 31-01-05 17:44

Til lodbjerg.
Tak for kommentaren.
Grunden til at jeg er interesseret i Holmens Kanal 15 ,er at der i noget materiale som jeg har set på arkivet i Viborg ,står at min farfar, som hed Alfred Vilhelm Valdemar Lund født 26-12-1865 og var søn af Cigarmager Christian Frederik Lund og Ane Dorthea Lund født Olsen som boede Holmens Kanal 15.
Det er ikke således at du ligger inde med FKT 1860 - 1870 eller 1875?