/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
E-mails i mappe på andet drev ?
Fra : Jacqueline
Vist : 399 gange
20 point
Dato : 03-08-02 10:33

Jeg har til min overraskelse fundet adskillige af mine e-mails fra min ofir-mail konto på en anden brugers drev. Har nogen en mulig forklaring ?

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 30 point
Dato : 03-08-02 10:44

Hej Jacqueline,

øh... hvordan på en anden brugers drev? hele mailen i formatet fra ofir, eller i et tekstdokument?

umiddelbart må denne bruger haft adgang til din Mail, evt. ved at kende dit Password...

kender du denne bruger?
har brugeren haft adgang til din PC?
det ka' evt. være at der er installeret noget software på din PC, f.eks. en Keylogger...

er der mere end en computer? hvis ja, hvordan er jeres netværk så bygget op?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Jacqueline

Dato : 03-08-02 10:52

Hej Strarup

Tak for hjælpen!

Hele mailen er der, men i et andet format.

Joh, jeg kender brugeren som også har adgang til min pc, men mit password kender han ikke.
Keylogger - kan du fortælle mig lidt om det ?

Der ér mere end en computer, men hvordan netværket er bygget op er har jeg ingen anelse om.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 03-08-02 11:40

Hej Jacqueline,

ved du om jeres netværk bruger Hub eller en Switch? (der ka' evt. være blevet brugt en sniffer)
hvor computer erfaren, vil du beskrive denne person?

hvilken version af Windows bruger i?

har du brugt dette password i andre sammenhænge? (evt. har brugeren måske gættet det??)

en Keylogger er et program der optager ens indtastninger, der findes forskellige programmer der ka' gøre det, samt nogle af disse programmer ka' logge/optage andre aktiviter...
disse programmer er som regel skjult for den bruger det går ud over, og ka' ikke ses ved at trykke på f.eks. "CTRL+ALT+Del", hvor man som regel ka' se de aktive processer...

der er et demoprogram her du ka' afprøve... "Anti-keylogger 2.02"... -->
http://www.webattack.com/get/antikey.shtml
den sku' ku' undersøge om der er nogle Keylogger's installeret...
her er der lidt mere information fra deres egen hjemmeside... -->
http://www.anti-keyloggers.com/
og på denne side nede ved "Instruction"... -->
http://www.anti-keyloggers.com/products.html

mht. sniffing, er det et program der bl.a. bliver brugt fra en anden computer som nærmest er blevet koblet som et aflytnings apparat til dit netværkskort... billedligt fortalt...

men jeg tvivler nu umiddelbart på at det er sniffing der bliver brugt, men du ka' læse lidt mere omkring Sniffing her... -->
https://www.cert.dk/artikler/artikler/000498A012.shtml
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=sniffer
http://www.rootshell.be/~dhar/sniffers.html

men prøv programmet Anti Keylogger, og se efter om den finder noget...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 03-08-02 17:30

Hvorfor så megen hurlumhej....

vis du har brugt maskinen og vedkommende logger på efter et kort tidsrum kan din cache faktisk indeholde det som du var ude og læse for kort tid siden og det gælder også andre brugere specielt hvis man har win 9x på maskineriet.

Så Strarup du behøves ikke at se "kriminelle" alle vegne *G*

Godkendelse af svar
Fra : Jacqueline

Dato : 03-08-02 18:08

Tak for svaret strarup.

Du har været til stor hjælp !

Kommentar
Fra : Jacqueline

Dato : 03-08-02 18:14

Jeg mener det er en hub.

Personen må siges at være endog meget erfaren.

Windows versionen er XP.

Jeg har forsøgt Anti-keylogger. Der er ikke noget.

Sniffing lyder som om det er at gøre meget ud af det.

Selv om min cache indeholder e-mails ville de vel ikke kunne gemme sig selv i en mappe på et andet drev ?