/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
VPN eller hvad?
Fra : lexusmerlot
Vist : 851 gange
120 point
Dato : 15-11-04 14:05

Hvordan kan jeg nå min NAS server hjemme på kontoret fra min bærbare?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-04 14:59

Ja som du selv siger, gennem VPN (tunnel)
Jeg har ikke prøvet det, men der kommer nok en og fortæller dig hvordan.

Accepteret svar
Fra : Smitty

Modtaget 130 point
Dato : 15-11-04 15:31

Hej Lexusmerlot;

HVIS du med en NAS Server mener en "Navision Application Server" så er VPN alene ikke den rigtige løsning.
En VPN forbindelse giver dig bare en krypteret forbindelse mellem Pkt. A og pkt. B.
Hvis du vil administrere ovenstående skal du have fjernkontrol til serveren.
Det bedste produkt til dette er fakktisk dansk.
Den nyeste version at DanWare NetOp er svaret på enhvers ønske om fjernkontrol over PCer/Servere.

Den består af 2 dele. En HOST del, som kører på den maskine man ønsker kontrol over - og en Client del, som kan installeres på din bærbare eller på en PDA eller hvad det skal være.

NetOp kan frit konfigureres til den port du ønsker; og med et meget højt sikkerhedsniveau.
Samtidig kan du "pakke den ind" i en VPN så du har optimal sikkerhed.

Jeg har selv en NetOp kørende på min server; og jeg anbefaler den til mine kunder når de ønsker mulighed for "Fjernadministration". Prøv at kigge faciliteter på www.danware.dk

God fornøjelse.

/Smitty

Godkendelse af svar
Fra : lexusmerlot

Dato : 15-11-04 15:38

Tak for svaret Smitty.
Det vidste jeg da godt. Tænkte bare ikke på det. Har NETOP installeret på anden computer. Sov vist i timen....