/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Makrostart i Word
Fra : moltov
Vist : 359 gange
100 point
Dato : 15-11-04 13:00

Hejsa

Hvordan får jeg en makro (som jeg selv har lavet) til at starte som det første, når man åbner et dokument? (Uden aktiv handling fra brugeren)

VH
Moltov

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-04 13:03

Den skal måske gemmes som autoexec ligesom access

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-04 13:06

I wordhjælp skriver du autoexec så får du hjælp til funktionen

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 15-11-04 13:07

Nope, desværre.

Moltov

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-04 13:24

Din makro som hører til dokumentet (ikke global) skal gemmes som autoexec

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 15-11-04 13:26

Det er XP, og der sker nada, når jeg gør det

Moltov

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-04 13:30

Øh så må jeg prøve w2k off 2k
Men det varer lidt.
Jeg har lavet autoexec i access så det må også kunne gøres i word.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-04 13:34

se her ftp://hirsenet.dk/

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-04 13:37

hø hø - det kan man ikke den er jo integreret, og kan ikke køre udenfor.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 15-11-04 13:56

Når jeg i word laver en lille makro og bagefter vil redigere den bliver jeg smidt over i vba men i denne hjælp som nu er på engelsk - fortæller den mere om autoexec

By giving a macro a special name, you can run it automatically when you perform an operation such as starting Word or opening a document. Word recognizes the following names as automatic macros, or "auto" macros.

Macro name When it runs
AutoExec When you start Word or load a global template
AutoNew Each time you create a new document
AutoOpen Each time you open an existing document
AutoClose Each time you close a document
AutoExit When you quit Word or unload a global template

Så det kan man godt.....................med lidt fodarbejde.

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 15-11-04 14:02

Tak for svaret emesen.

Så vil jeg gå igang

Moltov

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-04 14:35

Så har jeg lavet en lille auto makro
Sub AutoOpen()
'
' AutoOpen Makro
' Makro indspillet 15-11-2004 af
'
Selection.EndKey Unit:=wdLine
Selection.TypeText Text:="....................dav"
End Sub
Den skriver dav hver gang jeg åbner dette dokument.
ftp://hirsenet.dk/ åben den eller kopier til mappe.
For at du kan åbne skal dit sikkehedssystem svækkes i word
funktioner >makro >sikkerhed>den kører ved lav (husk at rykke den op igen så den er sikret mod snavs)
NB. Kan du åbne abc.doc uden videre så er dit system sårbart.