/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mp3 filer/dat filer
Fra : Cartman
Vist : 404 gange
200 point
Dato : 03-08-02 01:05

Hej.
Mine Mp3. filer i Kazaa My Shared folder kan jeg godt afspille med Media player, og indtil i går har jeg også kunnet brænde dem med winoncd. Men når jeg vil brænde dem idag er de blevet til dat filer. Hvorfor??????? og hvordan laver jeg dem om??????
Hilsen Cartman

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 03-08-02 01:25

Hej Cartman,

hedder de også stadigvæk mp3 til efternavn i "My Shared folder" eller hvor de nu ellers ligger?

det lyder ret underligt... hvis det er i mappen på din Disk de også hedder "dat", så vil foreslå at omdøbe dem til MP3...

har du evt. afprøvet om Media Player ka' afspille de brændte "Dat"-filer... prøv at åbne Media player, og så vælg alle filer... og så vælg en af "dat"-filerne...

hvilket efternavn har MP3-filerne i "WinOnCD"-programmet?
og er det først efter de er blvet brændt at de har fået efternavnet "dat"?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Cartman

Dato : 03-08-02 01:33

Hej Straup.
Godt du er på banen, du plejer at ha en god løsning.
Hvis jeg åbner my shared folder er filerne vist som mediaplayerfiler og kan afspilles med denne ved et klik på filen. Hvis jeg åbner Mediaplayer og derefter åbner my shared foler kaldes filerne downloaded (og et nr) dat. Det samme hvis jeg vil brænde dem. Problemet er opstod i går.
Hilsen Cartman

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 03-08-02 02:18

Hep

De filer du downloader med kazaa heder downloaded<nummer>.dat mens de hentes og bliver lagret i My shared folder. Når de så er hentet omdøbes de til det rigtige navn.

Mens de hentes kan de previewes i Kazaa og de har de navne, der står i deres mp3-tag, men windows ser dem kun som .dat filer.

Forklaringen kan enten være at filerne ikke er hentet færdig, eller - hvis kazaa er crachet - har omdøbt dine filer.

Det kan selvfølgelig oxo være noget helt tredje :)

Håber det hjælper.

// Martin

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 03-08-02 02:19

Jeg glemte helt at spørge; har du opgraderet Kazaa eller er det gået ned lige før problemerne startede?

// Martin

Kommentar
Fra : Cartman

Dato : 03-08-02 08:57

Hej Martin.
Filerne er hentet færdig. Jeg kan afspille dem i MSF, der er de Mediafiler. Jeg har brændt nogle af dem for et par dage siden uden problemer.Problemet opstår kun når jeg vil åbne dem andre steder end i MSF.
hilsen Cartman

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 200 point
Dato : 03-08-02 10:27

Hej Cartman,

ka' du åbne dem i wordpad, og evt. se om der står skrevet noget i starten af filerne, der ka' læses?
ka' filerne omdøbes til mp3 og afspilles?
hedder de stadigvæk "dat" til efternavn"?
har du installeret noget fornyligt?

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : Cartman

Dato : 03-08-02 12:09

Tak for svaret strarup.
Der var åbenbart en konfligt med et mp3 program
Hilsen
Cartman