/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Materialer til fundament?
Fra : duffman.DK
Vist : 757 gange
100 point
Dato : 14-11-04 20:41

Hej Alle

Vi er 2 unge tømrer som skal til at bygge et sommerhus.
Vi skal have en entrepanør til lave fundamentet. Men vi vil lige undersøge om der er penge at spare ved at købe materialerne selv og så bare betale ham arbejdsløn.
Vi har prøvet at foretage en søgning i google, men har svært ved at finde forhandlere.

Er der nogen der har nogle fede links til nogle forhandlere (evt. tyske), som sælger den slags til slutbrugere (flamingo, blokke o.s.v.)??????

Det er vist ikke nødvendigt at sige, at det skal være så billigt som muligt.

Mvh Duffman

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-11-04 21:04

Ved tømrer virkelig ikke alt om entrepenører og materialer.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 14-11-04 21:16

Jeg kunne da ikke forestille mig at et autoriseret firma ville udføre arbejdet for jer hvis ikke han kunne have lov til at tjene sin avance på materialerne også, isåfald ville jeg ikke have tillid til et sådant firma, for så gør man det kun af nød, og hvorfor er man i en nødsituation? det er der en årsag til. -- Mit råd er: Find jer en lokal entreprenør,som i kender til i forvejen, og lav en færdig pris med ham, og spørg evt. en anden om det samme. Selvfølgelig skal i aftale detaljer, og tidspunkt for færdiggørelse.
Mvh. stilke

Kommentar
Fra : Leif_og_inge

Dato : 14-11-04 22:05

Jeg er en halvgammel forhandler der er på vej på pension, jeg synes det er nedværdigende for de unge i byggeriet og for deres læremestre at så mange dumper, ofte må vi gi de unge specialundervisning i hvor materialerne anvendes, og i at bet er beton man bruger til at støbe med samt hvordan man anvender mørtel, jeg har jævnligt folk på besøg der ikke ved hvilken vej alukraftens side skal vende..... men jeg vil da gerne sige til de 2 at de skal bære projektet hen til den forhandler som kan levere varerne i rette tid og irette mængde til den nidrigste pris.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-11-04 09:40

Leif_og_inge:
Jeg syntes da ikke prisen skal være nedrig, men det var bedre om prisen var god/billig/rigtig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : duffman.DK

Dato : 15-11-04 17:37

Emesen: Det var lige præsis 112% det svar jeg ledte efter. Det accepterer jeg sku som et svar!!!!! Flot, brilliant og super even..... :-|

Stilke: Der var ingen der snakkede om et autoriseret firma.... Jeg er jyde og betaler helst ikke moms og skat Forstår vi hinanden?

Nogle der har nogle links til nogle forhandlere??

Mvh Duffman

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-11-04 22:10

Nu koster fundablokke da ikke "alverden" og en lokal mand med en rendegraver er vel også til at opdrive, men alt det andet til huset løber jo meget mere op, og der er langt mere at tjene ved at se sig godt for.
Til fundamentet skal du jo bestille en cementkanon, hvis du ikke vil blande selv, for så kan du jo godt spare nogle håndører.
Prøv at ring til Gantrup byggemarked, de sælger alt meget billigere end nogen anden.
VH Palle Hansen