/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Er min port åben
Fra : ruffi
Vist : 730 gange
100 point
Dato : 14-11-04 18:28

Hvordan kontroller man om en port er åben, evt hved hjælp af en ven?
Det drejer sig om porte i området 27000 ( counterstrike )

ruffi

Accepteret svar
Fra : jusly

Modtaget 110 point
Dato : 14-11-04 18:45

Hejsa

Prøv denne her www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2

tryk på common ports

jusly

Kommentar
Fra : ruffi

Dato : 14-11-04 19:01

Så er den prøvet, alt er stealth, i min router angiver jeg min Ip adresse, men testprogrammet angiver en anden adresse, er det fordi det er på hver side af routeren?
Når jeg skal åbne en port skal jeg også angive min Ip, skal det være den min computer anvender eller den routeren anvender?

ruffi

Kommentar
Fra : ruffi

Dato : 14-11-04 19:04

UPS dumt spørgsmål, jeg kan kun angive den min computer anvender (service IP)

ruffi

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-11-04 20:38

Ja du har selv svaret.
Du har en IP ud til internettet som din udbyder har givet dig.
Og interne ip som routeren giver din comp, eller du vælger via program.
Typisk intern IP kan være 192.168.0.xxx

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 29-11-04 08:07

Har du fået dit Counterstrike til at virke sammen med din ven?

Kommentar
Fra : ruffi

Dato : 30-11-04 00:28

Ja, efter kontakt til D-Link's hotline, hvor jeg startede med at få en englænder i rørret.
Han sendte flere forslag, som heller ikke virkede, senere fik jeg dog fat i en dansker, han mente jeg skulle opdatere firmwaren på den tyske hjemmeside, de var ikke helt sikker på de andre.
Der var bare det at min model (DI-704P) ikke var at finde på den tyske hjemmeside, så jeg prøvede den svenske, samtidig åbnede jeg port 21, jeg ved ikke hvad det var der hjalp, jeg tror det var firmwaren.

Jeg må hellere give jusly point, så jeg får afsluttet denne sag

ruffi

Godkendelse af svar
Fra : ruffi

Dato : 30-11-04 00:29

Tak for svaret jusly.