/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Grønne fliser
Fra : fleng
Vist : 1954 gange
200 point
Dato : 14-11-04 15:33

Vi har lagt nye fliser i vores have her i sommer men, der kommet et problem, nemlig at fliserne er ved at blive grønne. måske skulle der være nogen her som kender svaret og ved hvad man gør ved den slags.
Mvh. Fleng

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 210 point
Dato : 14-11-04 16:08

Giv dem noget algedræber. Du kan evt. lave noget selv af vand og en smule klorin. Men kom ikke ud i græsset. Det er jo ikke det mest miljøvenlige.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 14-11-04 16:08

Grunden til de kommer er måske fordi I bor på en grund omgivet af store træer?!
I kan enten fjerne det med en højtryksrenser eller kemisk vha algefjerner (jeg vil ikke anbefale at bruge klorholdige midler da de er miljøbelastende mere end hvad "godt" er)

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 14-11-04 16:13

Ovenstående svar er udmærket, men de færdige købeprodukter er ikke dyre, for som regel er de meget koncentrerede, så i rette blandingsforhold rækker de langt, og så ved man hvad det er, samtidig er der produkter som ikke skader natur og grundvand, - men frist dig ikke til at højtryksrense fliserne, da du så åbner mikroskopiske porer, og danner endnu bedre grobund for nye alger.
Venligst Helge

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 14-11-04 17:03

Hvis du skal rense fliser og/eller træværk er det en god ide at bruge Atamon. Det er ikke miljøskadeligt men hæmmer væksten af alger.

Mvh
Memuel

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 14-11-04 17:57

det drejer sig om ca 40 m2 og der er ingen græsplæne der skal tages hensyn til.
Fleng

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 15-11-04 17:02

hej
32% eddikke syre blandes med vand ca. 1-10
men skal bruges når det er tørt
det virker bare

mvh
ole

Godkendelse af svar
Fra : fleng

Dato : 24-11-04 14:10

Tak for svaret Jernladyen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 24-11-04 18:45

Håber, det lykkedes for dig. Det virker i hvert fald på vores mure.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 24-11-04 21:39

jeg var ude ved en forhenværende vicevært, forleden dag og han havde brugt den metode som du foreslog med godt resultat.
iøvrigt vil jeg takke alle dem, som er kommet med gode råd,
tak.

Med venlig hilsen
Fleng

Kommentar
Fra : poerla

Dato : 14-03-07 11:31

Jeg har hørt at man kan bruge blåsten blandet op i vand, er det en mulighed?