/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Print Screen-tast
Fra : marcussen1
Vist : 2013 gange
50 point
Dato : 14-11-04 10:38

For at kunne udskrive en side fra skærmen skal man bruge Print Screen-tasten, men hvordan?
Niels

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 14-11-04 10:40

den sidder oftest i samme række som F1 F2 osv over delete, home, end osv. tryk på den og smut ind i paint og tryk ctrl + v

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 14-11-04 10:56

Hvordan smutte ind i paint

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 14-11-04 10:56

Hvordan smutte ind i paint

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-11-04 10:58

(prt scr)
(Sys rq)
på logitech sidder over "insert"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-11-04 10:59

NB: Du kan også vælge at kun kopiere dit aktive vindue ved at holde 'Alt' tasten nede imedens du trykker på 'Prt Scr' (Print Screen). Indsæt herefter i f.eks Word og andre progranner som xyzzygy også besktiver.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-11-04 11:00

mærk det du vil "kopire" ctrl + c
start-tilbehør-paint
tryk herefter ctrl + v som xyzzygy

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-11-04 11:00

start-programmer-tilbehør-paint

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 14-11-04 12:17

Helt fra starten:

Når du har det skærmbillede du vil printe, trykker du på Print Screen

Derefter åbner du et billedbehandlingsprogram, eller et tekstbehandlingsprogram for den sags skyld og når du har et blankt dokument billede trykker du på Ctrl+v

Nu skulle det skærmbillede du vil have printet gerne blive indsat i dokumentet, og så er det bare at udskrive dette

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 14-11-04 12:24

Print screen indsætter kopien i udklipsholderen. du kan så senere i et hvilket som helst tekst/billedprogram indsætte det kopierede ved at taste "sæt ind"

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-11-04 12:38

jeg bruger PrintKey i forbindelse med Print Screen, jeg syntes at det giver flere muligheder
http://www.freewareweb.com/cgi-bin/archive.cgi?ID=292

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-11-04 12:54

Det ferik foreslår ,er langt det hurtigste.
Keldd.

Kommentar
Fra : bsjh

Dato : 14-11-04 13:02

Godt programlink ferik, som kan hjælpe mange.

Kommentar
Fra : bsjh

Dato : 14-11-04 13:12

feri > Lav et tip med linket - der er mange der kan bruge det og det kan mange ting og er utroligt enkelt at bruge - du får 5* på forhånd af mig.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-11-04 13:20

Yes yes,den er jeg med på.
Hilsen
Keldd.

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 50 point
Dato : 14-11-04 13:29

Det er med afstand det program jeg bruger mest,intet er så let som at fryse en side fast,
trykke på print,og du har det på papir.
Ikke noget med at rode rundt i forskellige opsætninge og programmer,det er nok det program som jeg er mest glad for.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-04 13:32

Her er også et lille program der "fanger" alt på skærmen med et enkelt klik.
Det er altid ved hånden når man skal bruge det.

http://www.analogx.com/contents/download/system/capture.htm

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-11-04 13:48

til jer der ikke kender PrintKey, prøv de mange muligheder der er i programmet
jeg har et genvejs ikon til at lægge på proceslinien, så er det altid lige ved hånden

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-11-04 15:55

Sikkert en god idé for marcussen1 at gennemgå http://www.jenzen.hjem.wanadoo.dk/guider/powerpointguider/Tastaturet1.ppt

Hygge...

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 14-11-04 17:18

Tak for svaret Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-11-04 18:39

Selvtak,men det var nu ferik der foreslog det først.
Hilsen
Keldd.