/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Redigere film?
Fra : SackZ_Marc
Vist : 485 gange
87 point
Dato : 13-11-04 22:45

Hey

Nogen der kender et godt Video redigeringsprogram der kan lægge undertekster ind på filmen og rulletekster, musik og mere? og hvor kan jeg hente det GRATIS?

hilsen marc

Kommentar
Fra : Ravn_k01

Dato : 13-11-04 23:35

bruger selv et program der hedder studio fra pinnacle, har godt godt købt min version, men ved det kan hentes med DC++ som er en pier2pier, hvor jeg ofte søger ting. Hvis du ikke kende dc i forvejen så hent det på http://www.dcplusplus.com/ og tjek det ud, masser af lækre ting, og de fleste brugere er super pc-nørder (ikke noget negativt, tvæt imod).

Studio er meganemt at bruge og du kan lave alt :)

Kommentar
Fra : SackZ_Marc

Dato : 14-11-04 10:20

Sry.. bruger ikke p2p programmer der er ikke andet end virus i det skidt...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-11-04 11:38

rulletekster, musik overgange mm, kan laves med MIcrosofts egen Windows Moviemaker som følger med XP
men ikke undertekster.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : SackZ_Marc

Dato : 14-11-04 12:00

Okay.. Det ved jeg godt men .. når du så skal gemme den mister du mange effekter og farver derfor søger jeg andet end movie maker..

Kommentar
Fra : Ravn_k01

Dato : 14-11-04 13:52

så bliver det sgu nok svært at finde noget gratis, for de fleste redigeringsprg følge med hardware eller skal købes, desværre.

Kommentar
Fra : SackZ_Marc

Dato : 14-11-04 18:45

Okay.. Det må godt koste men der skal være Try & Buy på så
Sådan den udløber efter et bestemt antal dage så er det okay..!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 87 point
Dato : 15-11-04 00:13

Du mister da ingen effekter og farver, det er da kun en forringelse, hvis du vælger at komprimere filmen voldsomt, feks. hvis du vil lave den til udgivelse på nettet, men det bestemmer du jo selv, når den færdige film skal gemmes.
Men eller er der da en del programmer der er gratis her og også nogle i prøveversioner, men ellers er det en god ide i at købe et komputer eller digitalblad, hvor der tit er gratisversioner i.
http://www.videorediger.dk/
http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm
http://www.videohelp.com/convert
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : SackZ_Marc

Dato : 15-11-04 21:16

Tak for svaret pallebhansen.