/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ADSL uden fastnettelefon
Fra : spock28
Vist : 314 gange
200 point
Dato : 13-11-04 22:04

Jeg har i øjeblikket ADSL samt fastnettelefon hos Tele2... Jeg ønsker at opsige mit fastnetsabonnement, da det ikke rigtig kan betale sig mere - jeg kan nøjes med mobilen Tele2 oplyser at jeg ikke længere kan have ADSL hos dem mere så, noget med delt kobber... Jeg har så tænkt på WebSpeed eller CyberCity (men når det ikke kan lade sig gøre hos Tele2 kan det vel heller ikke hos CyberCity). Er der nogen der har andre gode ideér? Hvor er det bedst og billigst?

Kommentar
Fra : Ravn_k01

Dato : 13-11-04 22:07

Jeg har selv haft Cybercity adsl med stor succes sammen med tele2 abonnement på telefonen. De kommer og trækker ledning til et ekstra stik, som du helt selv må vælge hvor skal sidde. Jeg kan kun anbefale cybercity og deres gode service, men gå efte deres tilbud, når de er der, for sa er tilslutningen gratis :)

Har selv kun skiftet, fordi mit boligselskab har fået det vilde tilbud på bredbånd samlet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-11-04 22:10

Du kan da prøve at checke om cybercity har rå kobber her! Ved at sætte prik i Har ikke fastnettelefon!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-11-04 22:11
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-04 09:42

Tiscali har altid udbudt adsl UDEN nødvendigheden af at man har fastnet telefon - de reklamerer ikke med det - men sådan er det bare -
De har tilbud på en 2mbit forbindelse pt - 200 kr mdl - altså er det muligt at gøre det uden fastnet

Kommentar
Fra : spock28

Dato : 14-11-04 14:01

Okay - er der nogen der har erfaring med WebSpeed så?

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 14-11-04 14:16

Det skal lige nævnes at der SKAL være kobber, hvis man skal bruge adsl, men på mange centraler har f.eks. CyberCity deres eget udstyr og kan derfor undgå at du skal have telefonabonnement. Ring til den udbyder du vil bruge og spørg om de kan levere fra den central du er tilsluttet med dit kobber.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-11-04 17:30

TDC har webspeed i deres TV kabelnet, så hvis du har kabelTV hos dem, så er det da en mulighed, men check lige hvad de skal have for en given hastighed!

Kommentar
Fra : G.L.Jensen

Dato : 14-11-04 19:40

Da jeg selv fik ADSL ville jeg gerne undgå at oprette fastnet, men fik at vide, at der skulle være et fastnet-nummer at "hænge" ADSL'en op på.. Så prøv lige at undersøge dét til bunds.. Jeg har selv haft WebSpeed, og har intet at udsætte på det. Dét kører bare. Men er lidt dyrere end ADSL.. Men hvis du har mulighed for det, var det måske en god idé at forhøre dig hos din arbejdsgiver, om det er muligt at få "Medarbejderbredbånd".. Jeg betaler selv ca. 264,- pr. måned over lønnen for en 2MBit forbindelse.. Så det er værd at undersøge...

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 16-11-04 13:27

Har selv haft CyberCity uden fastnet, men er nu flyttet til ny adresse ( i august måned).
Jeg har endnu ikke fået svar på om jeg kan få ADSL uden fastnet på min nye adresse, men betaler dog abonnement alligevel + ca 500,- for flytningen! SKOD SERVICE! Så har opsagt abonnementet nu, da jeg ikke gider vente længere...!

Så derfor - vær sikker på at der er rå kobber til din bolig INDEN du tegner noget abonnement!