/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Buler i gulv og punkteret termorude
Fra : Martinbf
Vist : 1145 gange
20 point
Dato : 02-08-02 16:08

Min kæreste og jeg har lige købt hus, og overtaget det i foregårs d. 31/7 2002.

Samme dag opdagede vi at én af termoruderne var punkteret, samt to store buler i det massive trægulv (stavene har løftet/løsnet sig).

I Tilstands rapporten har både den bygge sagkyndige og sælger oplyst at der ingen punkterede termoruder er, samt at gulvene er OK.
Den ene bule var under sælgers seng, og den anden under en lænestol i stuen, derfor har vi ikke set dem tidligere.

Sælger kan (sgu) da ikke undgå at have set bulerne i gulvet, men har ikke gjort os opmærsom på det

Vi har selvfølgelig tegnet en ejerskifte forsikring, går disse fejl ind under ejerskifteforsikringen eller kan/skal de dækkes af sælger ?
Er de dækket af ejerskifteforsikringen, kan vi jo ligeså godt skaderne selv, idet der er en selvrisiko på 10.000 kr pr. skade.

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 30 point
Dato : 02-08-02 16:26

hej surt, når mand lige har købt hus...

i skal ikke betale noget som helst. i skal hurtigst muligt, kontakte jeres egendomsmægler, og fortælle dem hvordan det står til, den byggesagkyndige kigge kun der hvor han har adgang, han flytter altså ikke senge ell, sofaer ovs. Sælger skal dække udgifterne til termoruden og til gulvet, da sælger må have vidst dette, hvis det er nu er tilfældet at sælger har oplyst dette til egendomsmægleren, skal egendomsmægeleren dække udgifterne..

vi har nemlig selv lige købt hus, og der kom mægleren til at betale for 2 døre og sælger kom til at betale for et nyt armatur.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 02-08-02 16:30

ja det er ederm...for meget, så er det lige man spørger sig selv, hvad i himlens navn skal man tegne ejerskifteforsikringer for? Hvor meget koster en sådan egentlig?
Jeg mener nu altså at du kan stille køber til ansvar for de skader, de kan jo næppe have opstået på 2 dage...
Jeg ved det ikke med sikkerhed, men der er forhåbentlig nogen herinde der ved det. Og held og lykke med det.
Mange venlige hilsner
Mango

Kommentar
Fra : summer

Dato : 02-08-02 17:40

Hvis der bliver de mindste problemer med ejendomsmægler/sælger - hvad der mere end nemt kan blive - så tag hurtigst muligt den advokat med på råd, som ordnede jeres papirer.
mvh
summer