/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom computer - hvordan bliver den hu~
Fra : martinussen
Vist : 420 gange
100 point
Dato : 13-11-04 15:35

Hej

Jeg har lånt en bærbar(1,3 ghz. centrino) af skolen i et år, nu er jeg næsten halvvejs, men computer er blevet meget langsom alligevel der kun er brugt 10 gb ud af 37 gb. Jeg har installeret et virus program, og en gang imellem kører jeg add-aware igennem. Men hvad kan man ellers bruge af programmer til at optimere computeren?

Jeg kan desværre ikke bare formatere computeren da skolen har alt hvad der hedder cd'ere til den, men jeg har installeret nogle computerspil.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-11-04 15:40

Du kan starte med at se hvad der kører ned ved uret.
Alt hvad der kører der, bruger computerkraft.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 13-11-04 15:41

Slet computerspillen. Det gør den hurtiger, ellers er 1,3 gh processer heller ikke ret meget! det er faktisk ret lidt! der er ikke andet at gøre end at prøve at slette spillene

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-11-04 15:58

Download dette program http://www.macecraft.com/brief_rs/ Det er en 30 dages version, men det mest effektive til at rense registreringsdatabasen jeg kender. Du kan sætte det op til dansk.
Når du starter det er der en box hvor du har to valgmuligheder - vælg 'Grundig' og når programmet er færdig med at scanne går du op i menupunktet 'Vælg' og markere 'Alle' herefter trykker du på 'Orden' nederst til højre. Nu vil du kunne mærke forskel er jeg meget sikker på.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-11-04 16:01

Ups, jeg læste det som en langsom opstart, men prøv det alligevel.

Kommentar
Fra : Random

Dato : 13-11-04 16:23

Hvis virus programmet ligger og kører i baggrunden sløver det noget...

jeg ville defragmentere harddisken - tror ikke på det hjælper at fjerne spillene.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 100 point
Dato : 13-11-04 19:57

Hejsa

Ryd op.

Klik på start-tilbehør-systemværktøjer-vælg diskoprydning.

Så åbner du din internetbrowser-gå op i fanen funktioner-vælg internetindstillinger

Her går du ned og klikker på ryd oversigten

Her kan du også slette cookies-og slet filer

Slet filer.

Klik her for at slette indholdet i mappen eller mapperne med midlertidige Internetfiler.
Denne indstilling er nyttig, hvis du er ved at løbe tør for diskplads, og du ikke ønsker at gennemse de sider, som du tidligere har fået vist.

Slet cookies

Klik her for at slette alle cookies fra maskinen

En cookie er en fil, der er oprettet af et websted, og som gemmer oplysninger på computeren, f.eks. dine indstillinger, når du besøger dette sted.
Yderligere oplysninger om cookies finder du i Hjælp til Internet Explorer.

Ryd oversigten

Tømmer mappen Oversigt. Denne mappe gemmer genveje til sider, der er vist i løbet af denne og tidligere søgninger.

Bagefter går du om i din stifinder-og finder dine temp mapper-og sletter indholdet.

Der er også meget vigtig du har de nyeste sikkerhedsopdateringer med mere fra windows update

http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da

Så tømmer du lige papirkurven.

Du kan også lave en diskframentering
Start-alle programmer-tilbehør-systemværktøjer-her ligger diskframentering.

Så laver du lige en genstart

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Woodie1

Dato : 05-02-05 12:02

formater din harddisk...

det ku nok hjælpe lidt...

eller kan du jo slette nogle store spil eller programmer. hvis du har det

Godkendelse af svar
Fra : martinussen

Dato : 05-02-05 22:31

Tak for svaret briani.