/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
OE ikke sende .mdb
Fra : HansJensen41
Vist : 426 gange
200 point
Dato : 13-11-04 14:10

OE vil ikke vedhæfte .mdb

"...Der er opstået en ukendt fejl. Konto: 'NN', Server: 'xxxx.tele.dk',
Protokol: SMTP, Svar fra server:
'550 Error: Attachement of type .mdb considered unsafe - see
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;290497',
Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC69..."
Venlig hilsen HansJ

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-11-04 14:21

Tjah, det ser jo ud som om du skal have skruet ned for dine indstillinger under sikkerhed

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-04 14:27

et af to - så prøv at ringe til den gratis hotline - de er ganske søde til at hjælpe.

Du kan også prøve at hente support agenten der løser de mest almindelige fejl - hent den her:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_modem_opk_56957

ps. prøv at gå ind i funktioner - indstllinger og se om du selv har sørget for at det ikke kan lade sig gøre - fjern krydset i tillad ikke vedhæftede filer - og i bloker billeder.

Det sker desværre at visse filer ikke kan sendes - bla pga størrelsen - det kan jo også være derfor.

Håber du får løst problemet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-04 14:28

stavestativ søges *G* - der skulle stå indstillinger

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-11-04 14:34

.mdb er jo en databsefil med indbyggede makroer.
Prøv at lave den om fra eks. abc.mdb til abc.mdb.txt og send til dig selv

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-11-04 11:52

TDC spærre for visse typer filer, og forslår at man ændre extension til noget andet som f.eks. xxx og i mailen gør opmærksom på at filen skal renames tilbage til ex. mdb.
ZIP filer kan også sendes uden større problemer, men størrelsen kan være en hindring, alt efter den type aftale (abonnement) man har.
Hvis filen er større end den tilrådige plads i postkassen, vil den blive afvist. Sørg for at modtageren evt. får tømt postkassen inden du sender. Hermed vil der være fuld rådighed over pladsen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-11-04 11:59

http://www.kandu.dk/dk/spg/31626 omtaler også denne fejl

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 14-11-04 16:59

Det er fint og i orden. Filendelsen .mdb blev omdøbt til .doc.
Databasen sent af sted med besked til modtager om at omdøbe til .mdb - og det var det.
Tak til alle. Jeg ved ikke, hvordan man lukker en diskussion, men jeg er glad - og min spørger også.
HansJ

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-11-04 17:10

- men det viser dig også. at ikke alle vedhæftede filer med endelsen .doc .txt osv. altid er uskyldige.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 16-11-04 21:53

Hvordan lukker man diskussionen, når man har fået svar?
HansJ

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 200 point
Dato : 17-11-04 15:35

Ovenover hvert svar ude i højre side står der accepter, du klikker på accepter på det svar du godkender og følg anvisningen, husk at giv stjerne for svaret.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : HansJensen41

Dato : 17-11-04 15:42

Tak for svaret bentjuul. Det var det første anvendelige svar - og endda på noget helt andet end det oprindelige spm.
Mvh HansJ

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-11-04 16:03

Jamen det var ikke mig der skulle have point - det var en af dem der har svaret på dit spørgsmål. Jeg skrev kun dette fordi jeg så at du efterlyste det i et andet spørgsmål. Så hvis du lige skriver hvem der skal have point så sender jeg dem videre.

//bentjuul

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 17-11-04 22:32

bentjuul: Det må i så fald være Severino. Jeg synes dog også du skulle have points fordi du fortalte, hvordan jeg lukkede. Tak for hjælpen til alle.
Når jeg blir lidt mere erfaren, laver jeg nok ikke så mange flej.
HansJ