/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bedste firewall / antivirus
Fra : Selc
Vist : 464 gange
100 point
Dato : 13-11-04 11:59

Norton Antivirus og Sygate Personal Firewall irriterer mig mere og mere, fordi de sløver systemet. Jeg overvejer at skifte programmer, men hvilken kombination af firewall og antivirusprogram, har du haft størst succes med, når sikkerheden samtidig skal være i top?

(Jeg kører XP)

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 13-11-04 12:06

Hvad med den indbyggede firewall (og sp-2), samt etrust EZ antivrus - som er gratis at bruge i 12 md. Jeg har aldrig oplevet problemer med den kombination.

Mvh

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-11-04 12:07

du skal sætte firewall fra i xp,hvis du køre en anden -skriv i kør:
firewall.cpl

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 13-11-04 12:08

Zonealarm og AVG anitivirus er også godt...

men macafee kan også anbefales...

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 13-11-04 12:16

Bortset fra, at McAfee IKKE virker sammen med SP2 !!!

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 13-11-04 12:17

Den bedste kombination jeg har oplevet på min maskine endnu er Kaspersky Antivirus og Kerio Personal Firewall, de er lynhurtige begge to og fylder ikke særlig meget i hukommelsen. Desuden har Kaspersky fundet ting som Norton aldrig har fundet hos mig, så jeg stoler ikke på Norton længere.

Kommentar
Fra : Selc

Dato : 13-11-04 12:20

PS.

Firewallen må gerne være nem at bruge med Peerguardian.

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 13-11-04 12:23

edbhans : hvorfor virker McAfee IKKE virker sammen med SP2 ??
det gør det da her på firmaet hvor jeg sider lige nu
og det køre enda bedre end norton´s som vi også har
så det må da være noget du ikke rigtig har læst på eller ?

Kommentar
Fra : Ravn_k01

Dato : 13-11-04 12:56

mit bud må være norton sammen med den gratis AVG, ingen problemer sammen og AVG finder det norton ikke gør. Til gengæld er norton go til at scanne mails, har ikke haft problemr med indgående virus siden jeg installerede den. Norton virker desværre kun 1 år ad gangen, men skifter du mellem 2002 og 2003 versionen fx. så starter den forfra og virus def er de samme :)

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 13-11-04 13:29

Jeg er Uhygglig glad for Norman total løsning, også den eneste med sandboks.

Er du med en TDC opkopling koster den 10 pr, måned

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-04 13:34

Forstår ikke dine problemer med Sygate ?

Jeg kører Win98 SE (dansk) på en oldsag ef en IBM 300GL m.32 Mb.ram og minimal diskplads fordelt på 3 diske : 4+4+3 Gb. Min forbindelse er via LAN i en boligforening og den gennemsnitlige hastighed er 512Kbit up/down. Desuden bruger jeg AVG.

Både med og uden disse 2 programmer aktiveret og/eller installeret kan jeg ikke mærke nogen mærkbar forskel i daglig brug

Tror du ikke det er et andet sted skoen trykker ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 13-11-04 13:54

Ja, jeg er også rigtig glad for Norman - Tdc -løsning, for 10 kr. om måneden. Den fungerer perfekt. Har aldrig oplevet problemer med den.

Kommentar
Fra : Selc

Dato : 13-11-04 16:13

molokyle: Nej, det tror jeg ik'. Sygate er sindssvagt længe om at loade, når jeg starter computeren. Det kan ha' noget at gøre med, at jeg har indtastet en del ip-adresser den skal blokere. Men det må ku' gøres hurtigere af et andet program.
Norton er os' længe om at komme i omdrejninger.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 13-11-04 16:37

Brug PC-cillen som høre med gratis. Få indstaleret SP2 og så har du ikke brug for andet.
Det køre super og der er aldri problemer med det.
Det tager da lidt af nette i de 3 min. det køre af og til. Tilgendgæld er du uden problemer :)

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 13-11-04 16:43

Sløver norton systemet?

Kommentar
Fra : Erik10

Dato : 13-11-04 17:25

ja som andre skriver Norman antivirus er god, idel til bredbånd og der er en god suport hvis du har brug for hjælp.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 13-11-04 17:27

Norton sløver ikke.
Men PC-cillen er dit, og du ejer det, Det har du købt i dit navn, da du købte bundkortet.
Så hvorfor vælge Norton ??
PC-cillen fjerne+opdaterer virusser hver dag.
Hav det, og servise pack 2, så mangler du intet.
Slå fierwallen fra PC-cillen, og brug fierwallen fra Service Pack 2 istedet.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 13-11-04 17:38

Norton er fint, men norton indeholder alt muligt man ikke behøver at bruge hvis man ikke gider. Alle mulige xp scanner prg og diskdefragmentering, ghost, osv

Men det er jo alderede i Xp

Så hvorfor give så mange penge for et program, når man har PC-cillen helt gratis ??

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 13-11-04 20:03

Brug Zonealarm som firewall
og mcafee eller AVG som antivirus...

det kører bare kanont godt...

Zonealarm et vildt hurtig med at loade...

jeg vil give det 11 på karakter skalaen...

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 14-11-04 12:07

Til huntermis: På min arbejdsplads (et af de største pengeinstitutter i DK) har vi pt. McAfee såvel i banken som på vore hjemme-PCere. Vi har fået at vide, at vi IKKE må opgradere XP med SP2, idet vi så er uden virusbeskyttelse. Årsagen er, at det SER UD TIL, at Mcafee virker; men det gør den ikke. Selv McAfee bekræfter, at der er et stort problem; men kan ikke løse det. Derfor skal vi skifte over til en anden virusscanner, som man kører diverse tests på i øjeblikket, forinden vi opgraderer med SP2.
Jeg ved ikke specifikt, hvad der er galt; men en gang i mellem er man jo nødt til at tro på eksperterne

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 14-11-04 13:29

edbhans: så tror jeg at det er mcafee version 8 i har er det korekt fordi der kan der være problemmer
men i version 7.3 professionel er der ikke problemmer så det kunne tyde på at det har noget med activex at gøre

men denne skulle klare det men den er ikke gratis
http://dk.trendmicro-europe.com/

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 14-11-04 14:51

Nej, det er v4.51, ServicePack 1 og Engine 4.3.20.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 16-11-04 21:10

Men hvordan slår man den der pc-cillen til? nu siger du at man får den med til bundkortet! er det ligemeget hvad for et bundkort, for jeg har en acer bærbar!