/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvilken driver til onboard lyd - Win98? ~
Fra : Tobster
Vist : 862 gange
200 point
Dato : 13-11-04 11:52

Jeg sidder her med en vens gamle pc og skal få den op at køre.

Har ingen drivers til den elelr noget.
Så jeg kan ikke få installeret onboard lydkortet.
Den skriver at "PCI Mltimedia Audio Device" mangler at blive installeret.
Jeg ved ikke engang hvilket bundkort det er, men det er en Amitech PC fra ca 1997.
Er der ikke en "universal" driver jeg kan bruge til dette?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-11-04 12:02

hej Tobster ?
du skal køre dette program der viser bundkort,lydkort osv + links til driver - på din vens pc:
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=1125

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-11-04 12:04

hvis den skriver bundkort navn . men ikke lydkort kan du ved at finde bundkortet,se hvilke driver der skal til det indgyggede lydkort og under driver på bundkortets hjemmer side downloade driver til lydkort,driver til bundkort driver (skal nogle gange med for at få lydkort til at virke) osv....

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 13-11-04 12:08

Jeg har kigget på selvet printet på bundkortet men kan intet se.
Og Win98 viser jo ikke mange detaljer..... :(

XOU -> Jeg prøver lige.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-11-04 12:33

Til orientering så er Aida solgt til Lavalys der har omdøbt programmet til Everest (XOU's link)
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-11-04 16:31

Hej
Hvorfor ikke henvende dig hos det sted du mest sansynlig kan få hjælp???? Hos Amitech selvfølgelig, prøv menupunktet e-support--->Driver/Download, det eneste du så skal bruge er serienummeret på PC'n, så burde du kunne finde de drivers du mangler, ellers skriv til Amitech via deres mailsupport. Jeg har altid fået god hjælp hos Amitech når jeg har haft brug for det. http://www.amitech.dk/

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 14-11-04 14:23

Hej Tobster

Du skriver onboard lyd, men pci device, sidder stik til lyd oppe ved mus tastatur ??? år 97 lyder som en ældre sag, er der små stik til tastatur og mus eller er det stort stik og seriel til mus, kan jo være det er alm 16 bit lydkort der er og sidder i en slots,

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 14-11-04 17:13

Hej!
Nej lyder sidder godt nok på bundkortet som nu om dags....
Jeg har installeret Win 2000 og nu virker lyder helt af sig selv... Der er åbenbart en driver deri.
Problemet er så at det ikke er alle spil jeg kan få den til at afvikle under Win2000. :(

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-11-04 18:17

Hej Igen
Hvorfor ikke henvende dig hos det sted du mest sansynlig kan få hjælp???? Hos Amitech selvfølgelig, prøv menupunktet e-support--->Driver/Download, det eneste du så skal bruge er serienummeret på PC'n, så burde du kunne finde de drivers du mangler, ellers skriv til Amitech via deres mailsupport. Jeg har altid fået god hjælp hos Amitech når jeg har haft brug for det. http://www.amitech.dk/

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 14-11-04 19:08

Hvor finder jeg det S/N?
Der står ikke noget bagpå....

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-11-04 20:37

Hej Igen
GÅ SÅ IND PÅ WWW.AMITECH, OG FIN DEN HJÆLP DU SKAL BRUGE!!
Alternativ skriv alt hvad der står på maskinen, bagpå, foran, under bunden, på toppen. Der må da være en type eller noget andet der indentificerer maskinen??

Serienummeret sidder sansynligvis bagpå et eller andet sted.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-11-04 20:39

Undskyld det skal selvfølgelig være www.amitech.dk.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-11-04 20:40

Nej Nej Nej nu åd tastaturet K'et. www.amitech.dk PYH.