/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
outlook expres
Fra : oleho
Vist : 421 gange
90 point
Dato : 13-11-04 10:51

jeg åbner oulook express og alle mine meddelelser er væk i såvel indbakke som i slettet post,sendte meddelelser m fl
Hvorfor og hvordan finder jeg dem igen?
mvh
oleho

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-11-04 11:34

Du kan søge på computeren efter *.dbx og finder du dem kan du hente hele mappen hvor du har fundet dem.
1. Åbn menuen Funktioner.
2. Vælg Indstillinger.
3. Klik på fanen Vedligeholdelse.
4. Vælg Lagringsmappe
5. Vælg skift
6. Søg i gennemse efter den mappe hvor du fandt filerne

Her er en vejledning hvord u kan se hvordan du sikkerhedskopierer mails:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;842985#tt2-3

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-11-04 11:36

Her er en vejledning til at ændre lagringsmappen

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;730185

Kommentar
Fra : oleho

Dato : 13-11-04 17:50

hej bjarne D
tak for svar, men det virker ikke
har opdaget at gendannelses punkter er røget og at kalenderen står med rigtig måned og dato men kan ikke ændres: "systemgendannelse" er kaput
Hva`nu?
mvh
oleho

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-11-04 20:19

Det kunne jo godt tyde på, at dit problem er alvorligere.
Hvis der ikke har været hændelser der kan være årsagen til problemet bør man nok starte med at tjekke for virus.

On line virus scanner: http://dk.trendmicro-europe.com/consumer/products/housecall_launch.php

Selvstændigt antivvirusprogram, Stinger (kører uden installation): http://vil.nai.com/vil/stinger/
Du skriver ikke hvilket operativsystem du anvender, men da du omtaler gendannelsespunkt er det jo nok XP og så er jeg lidt nysgerrig efter, at vide om det er pro og om der er fuldt opdateret.

Kommentar
Fra : oleho

Dato : 14-11-04 01:20

jeg har virusscanned;lige meget hjælper det!!
jeg har inst xpprof med sikkerhedspack 2 og der er fuldt opdateret

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-11-04 15:31

Med XP pro kan du køre en test af systemfiler ved i Kør, at skrive sfc /scannow og afslutte med at klikke på OK
Du vil blive bedt om, at indsætte din installations cd hvis nogle filer skal udskiftes og til sidst skal du køre Windows update igen hvis nogle filer skulle være ændret med ældre.

Kommentar
Fra : oleho

Dato : 14-11-04 22:27

bjarneD
svaret er: "windows kan ikke finde sfc/scannow"
Hva`så??
oleho

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 90 point
Dato : 14-11-04 22:32

der skal være mellemrum mellem sfc og /scannow:
sfc /scannow

Det er indbygget i din Windows XP .
Prøv igen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-11-04 22:37
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-11-04 22:38

Hovsa jeg kom til at gentage links. Det sidste skulle have været dette:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

Kommentar
Fra : oleho

Dato : 15-11-04 16:53

hej bjarneD
jeg ved ikke hvordan, men nu har jeg fundet en masse "dbx"
men jeg kan ikke åbne dem
hvordan får jeg ført dem tilbage til oulook express ???
mvh
oleho

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-11-04 17:12

Du kan ikke åbne dem umiddelbart, men den mappe (sti) hvor de ligger kan bruges til at hente dem på plads igen.
Prøv at kigge på dette: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;270670

Godkendelse af svar
Fra : oleho

Dato : 17-11-04 16:21

Tak for svaret BjarneD.