/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dele mappe med password?
Fra : nogoodbadguy
Vist : 481 gange
50 point
Dato : 13-11-04 09:52

Hej, har delt en mappe i windows xp pro, som skal beskyttes med brugernavn og password så når man connecter udefra skal angive brugernavn og password.
Har fjernet fluebenet i enkelt fildeling, og kan ikke se noget om brugernavn og password?
Underligt hvorfor så simpel funktion mangler.
Nogen løsning?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-04 10:32

prøv at skrive dele mapper i hjælp og søg under start - det kan jo være at dit problem så bliver løst.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 13-11-04 10:44

Der står intet om tildeling af password på delte mapper.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-04 11:14

det gør der faktisk - hvis du lige kører xps introduktion så se under ligelid fordeling og så kan du gå videre derfra.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 13-11-04 11:16

Det jeg vil have er man skal angive brugernavn og password når man connecter til mappen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-04 11:53

hmm - det er vel brugerkontiene der stort set er tale om og gæstekonto - ikke ????

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 13-11-04 12:03

Nixen, det skal forstås på den måde at i Dokumenter er der en mappe der hedder Downloads, denne mappe er delt så man kan connecte til den ude fra internettet, den mappe skal beskyttes med brugernavn og password.
På samme måde som når man installerer en ftp-server, men vil bare ha det til at virke uden at skulle installere en ftp-server.

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 13-11-04 12:11

Det hele ville være meget nemmere hvis man bare kunne højreklikke på en mappe og angive brugernavn og password.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-04 13:14

Her er vist lige hvad du søger.
Det beskytter alle de mapper du selv vælger, med et password.
Selv evt. genveje virker kun ved password.
Du højreklikker bare - og åbner og lukker efter behov.
Bedst af alt - DET ER FREEWARE
http://www.topdownloads.net/software/view.php?id=11463

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 14-11-04 00:19

Det lyder som en meget god ide' men det ser bare ikke ud til at det virker online, har prøvet at installere det og den mappe der er sat pass på kan ikke deles.
Tror jeg holder mig til ftp eller ssh, sikkerhed i windows lyder som et ukendt fænomen.
Når en mappe er uden password er den åben for diverse worms der går efter shares uden password.
Men ellers en god ide', tak for svaret:)