/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch maxi cylinder
Fra : Nikker
Vist : 632 gange
50 point
Dato : 13-11-04 01:09

hej jeg har en 70cc puch maxi cylinder men der er nogen ridser inden i der hvor stempelt skal køre de er dybe at man kan mærke dem med en finger.

men kan den godt komme til at køre godt alligevel?

håber i kan hjælpe,.

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 13-11-04 01:33

Den kan godt køre, men du får aldrig det optimale ud af den. Hvis jeg var dig, så ville jeg købe en ny istedet. http://www.protunahandels.de/products.asp?c=28268462&n=19067409#xy
Har selv brugt denne cylinder og den er udmærket.
Held og lykke med det.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 13-11-04 01:48

Nu kan man mærke 100dele af en mm med sin finger, og det vil være uendelig lidt af explotionen, der kan slippe forbi gennem ridserne, men det er meget værre med stempelet hvis det er skadet, så skal du bare have nyt i, men det skal køres til næsten som var det et nyt tunsæt. Derfor sørg for at din karburatordyse er stor nok til at køle cylinderen, så stempelet ikke sætter sig.
Er cylinderridserne særlig dybe, slibes de på langs med fint sandpapir korn 100 eller mere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lally

Dato : 13-11-04 06:03

hej nikki.

Du kan køre til et firma der udfører Cylinderservice: http://www.degulesider.dk/vbw/kategori/00024828.html

Hilsen Lally

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 18-11-04 11:57

du kan prøvet at montere det og så førsøge at køre en lille smugle UDEN AT DU GIVER SÆRLIG MEGET GAS! så du kan tjække om revnen giver problemer eller om den kan køres lidt til!

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 12-12-04 00:07

allys forslag virker godt
De vil kunne bore din cylinder op, og så skal du blot anvende en overstørelse i stempel.
Det er den almindelige fremgangsmåde.
MVH Per

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 21-12-04 21:58

hey dit spørgsmaål har stået åbent længe ville det ikke være en ide at lukke det??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-12-04 17:57

Det kan aldrig gå at få boret en knallertcylinder op, da det vil koste langt mere end, en helt ny med stempel der passer 100%.
www.THansen.dk
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Nikker

Dato : 09-01-05 19:07

Tak for svaret pallebhansen.