/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD afspilning i Win98
Fra : Soenne
Vist : 366 gange
200 point
Dato : 12-11-04 17:47

Hvad mangler jeg for at kunne afspille DVD-film i Windows Mediaplayer 9 ??

Jeg har installeret Divx samt "FreeDVD Codec installer version1.0" men Mediaplayer vil ikke kendes ved DVD'er

Jeg kører med Windows98 og et GeForce FX5200.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-11-04 18:36

Hejsa

klik start >>kør >>regedit >>
gå til
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MediaPlayer\Player\Settings
ny >>streng værdi
som skal hedde EnableDVDUI >> dobbeltklik på værdien og skriv yes
eller højreklik på værdien og rediger og skriv yes

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 12-11-04 19:38

Beklager, det virker ikke, jeg kan stadig ikke afspille.

HVis jeg går ind i "åben", kender mediaplayer ikke filtypen, hvis jeg isætter en film, starter mediaplayer ikke automatisk

andre forslag ??

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 12-11-04 19:40

Jeg har iøvrigt haft genstartet

Kommentar
Fra : gril

Dato : 12-11-04 20:04
Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 12-11-04 20:36

>gril. Jo, det virkede da, dit link var fint nok, men linket videre herfra virker bare ikke, men jeg kom i tanke om at jeg faktisk har en PowerDVD med nøgle og det hele, så kan jeg godt nok afspille DVD'er, men....

Det skulle helst gerne foregå i Mediaplayer, jeg ved det kan lade sig gøre, jeg har gjort det før, jeg kan bare ikke huske hvad jeg gjorde.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-11-04 16:07

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 19-11-04 20:07

Nej, jeg har ikke fået løst mit problem, jeg lader aldrig et spørgsmål stå åbent som jeg har fået besvaret, jeg ved hvor p.... irriterende det er.

Jeg vil stadig gerne have løsningen, jeg ved det kan lade sig gøre i Mediaplayer.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-11-04 11:00

hov, det er jo ver.9 det havde jeg overset...........
tricket virker i version 10, som tilsynladende ikke kan kører på win98.....

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=b446ae53-3759-40cf-80d5-cde4bbe07999

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 28-11-04 20:45

Nop.... Heller ikke, det har jo virket !!!

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 200 point
Dato : 28-11-04 21:09

det ser ud til at skulle være denne codec pack

http://www.soft32.com/download_2592.html

"Windows Media Player 9 Codecs Pack"

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 28-11-04 21:22

Jeg tester det i morgen...

Godkendelse af svar
Fra : Soenne

Dato : 29-11-04 18:10

Tak for svaret dk, du forsøgte ihvert fald, den kommer med en fejlmelding hvis jeg forsøger at installere den, men jeg giver op, jeg kan dog afspille i PowerDVD.