/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
outlook og/eller outlook express
Fra : miritdk
Vist : 477 gange
6 point
Dato : 12-11-04 12:06

jeg vil gerne have nogen rigtig gode forklaringer om hvorfor man mener ovenstående er bedre end den anden.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 12-11-04 12:14

Jeg bruger Ms Outlook på arbejde, da kalender programmet bruges af alle, og derfor kan overføres.

Hjemme bruger jeg Outlook express, da det er lettere og hurtigere.

Rent sikkerhedsmæssigt er det vist underordnet.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 12-11-04 12:16

Der er vel ikke tale om at det ene er bedre end det andet, men hvis man KUN har brug for at arbejde med email så er Outlook Express glimrende, og man kan i værste fald lade sig forvirre af alle de andre ting som Outlook kan, herunder kalender.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-11-04 12:23

Jeg syntes det er nemmere at styre flere konti med Outlook Express.
Men jeg har heller ikke brug for kalenderstyring.

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 16 point
Dato : 12-11-04 12:29

Jeg bruger Outlook Express(OE)her, for det er nemt og hurtigt og OE har de funktioner der er behov for at kunne sende mere end alm. mails. Desunden er det mere overskuligt mht. konti´s. Jeg syntes og visuelt der er bedre overblik i OE.

Flere gange har jeg forsøgt mig med MS Outlook, men er hver gang gået tilbage til OE. Og der blive jeg nu.

Kommentar
Fra : Karenjuul

Dato : 12-11-04 13:24

Jeg startede med at bruge Outlook da jeg fik en større harddisk, men så fik jeg webspeed over mit kabel TV, da jeg havde problemer med at få sat Outlook rigtig op, kontaktede jeg TDS, de ville kun servicere Outlook express, så jeg vendte tilbage til det gamle og er godt tilfreds.
Mvh
Karen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-11-04 13:35

I Outlook Express har jeg lige lavet to identiteter for naboen .
Filer>identiteter>tilføj osv.
Hver identitet har sine mail konti som den anden ikke behøver at rulle igennem for se sine egne mails.
Samtidig er der password på den enkelte identitet og hovedidentiten så børnebørn ikke kan maile uden at spørge først.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 12-11-04 14:05

Jeg blev en gang frarådet at bruge outlook, da det var for stor og ressourcekrævende til almindeligt brug. Men i dag, hvor maskinerne er rene ramdbomber har det vist ingen betydning.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 12-11-04 14:35

emesen

Det samme kan nemt lade sig gøre i Outlook

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-11-04 15:06

Øh jeg kan bare ikke lige finde det.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 12-11-04 15:20

emesen.

I Windows kontrolpanel er der en knap der hedder post, herunder kan man sætte identiteter op

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-04 16:39

Tak for svaret taliskoko. Jeps har stort set samme mening

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-04 16:40

tak til jer alle - der er jo ikke så meget at være uenige om -

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-11-04 16:44

Ok det er så en nyere udgave, for jeg kører med win2000 og office 2000 og OE5
I win> kontrol> post>der kan jeg kun lave en ny mailkonto