/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
'Search Toolbar' forsvinder aldrig
Fra : Playa2k3
Vist : 506 gange
100 point
Dato : 12-11-04 08:33

Hej, jeg har fået sådan en 'Search Toolbar' i min browser hver eneste gang jeg tænder den. Det gør den browseren utroligt langsom. Jeg har været i msconfig og prøvet at disable den, (der var noget der hed TBPS og WToolsS som jeg er sikker på hører med til den, da de kommer på listen hver eneste gang jeg fjerner hakket), jeg har væretfulgt deres sti til mapperne og slettet dem, men de ville ikke slettes. I deres uninstall guide står at jeg skal gå til tilføj/fjern programmer, men der er intet overhovedet. Hvad kan jeg gøre ??

Mvh. Tor

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 110 point
Dato : 12-11-04 08:41

Du er blevet hijacket

gå ind på http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm

og følg vejledningen, du har helt sikkert mere du skal af med.

Det tager ikke så lang tid som det ser ud til, og det er det værd.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-11-04 08:53

Okay

Først går du ind i dine mappeinstillinger-find den i dit kontrolpanel-og klikker på fanen vis
Her fjerner du fluebenet fra
Skjul beskyttet operationsfiler
Skjul filtypenavne fra kendte filtyper
Og sætter et flueben i – vis skjulte filer og mapper

Så højreklikker du på denne computer-vælg egenskaber-gå i fanen systemgendannelse-og deaktiver systemgendannelse på alle drev (sæt et flueben)

Så henter du denne virusscanner

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Så genstarter du i fejlsikret tilstand(klik gentagne gange på f8)
Når den er startet op i fejlsikret tilstand-så køre du lige en tur med den scanner som du har hentet- Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Når den er færdig genstarter du normalt-aktiver din systemgendannelse og sæt dine mappeinstillinger tilbage igen.

Du kan også lige hente og installere programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til opsætning:
http://www.spywarefri.dk/adaware.manual.htm

Når overstående er gjort,skal der lige ryddes op.

Klik på start-alle programmer-tilbehør-systemværktøjer-og her vælger du diskoprydnng.
Så åbner du dine browser-gå op i fanen funktioner-vælg internindstillinger-her klikker du på slet cookies-slet filer-og ryd oversigten.
Så går du om i din stifinder og finder mappen temp-og rydder de filer som ligger der
Både under c:windows
Og document and setting-din burger navn-og lokale indstillinger

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-04 08:59

Briani ........... den driller a h til mange steder - har du en ide om hvor eller hvad man specifikt skal holde sig fra for at have større mulighed for at undgå den ????? Jeg tror jeg hjælper med at få den fjernet sådan 2 - 3 gange om ugen men har aldrig selv haft den ( endnu da ). Jeg har lagt mærke til at den ofte følger i kølvandet på msn messenger - især plus versionen men ellers - hvor filen kommer den fra ????

Playa2k3... undskyld jeg bruger din tråd her men briani har jo svaret til dig og jeg synes det ville være skønt hvis man kunne finde kilden til den åndsvage bare

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-11-04 09:40

Hejsa

Mange gange kan man undgå at få snask på sin computer hvis man tænker sig godt om hver gang man surfer rundt og downloader en masse fra nettet.
Messengerplus får en del af skylden,der sker det når man installerer programmet så siger man ja til en helt masse andre programmer.der ligger som tillæg,SIG ALTID NEJ TIL DISSE EXTRA PROGRAMMER
Hvis man læser hver gang hvad der står så er man godt på vej
Kazaa er også en grimme program til at få snask ind på sin pc.

For at holde din computer ren kan du kigge på denne pakke til formålet.

http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

OG HUSK

At det ikke længere kun er virus som er internettets store problem, men i lige så høj grad spyware, trojanere, malware og hijacking.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-04 10:03

helt klart briani....... men et lille ps - jeg har faktisk fornylig lagt msn messenger ind hos en nabo og indstillet rigtigt - undladt de famøse ekstra features - og søreme om han ikke stort set hver eneste dag fik skidt ind der netop var relateret til den.
Håber du har sovet godt

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 12-11-04 12:10

Messenger + er det værste skod der findes. Hvis man absolut vil have det, skal man huske at aflyse reklame modulet. Den spørger midt i installations fasen.

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-11-04 13:58

Om man siger ja eller nej til ekstraprogrammer i mes+ er næsten ligegyldigt. Snasken bliver bare ikke så åbenlys når man siger nej, men den bliver godt skjult

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-11-04 18:02

Hejsa Als

Nu ved jeg du har været væk længe.

Både herinde og på spywarefri har de haft en del store proplemer med den nye mesenger plus,som er spækfyldt med SNAVS hvis man siger ja til de extra programmer.

Brian

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 12-11-04 18:19

forkert als

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 12-11-04 19:08

tak for svarene alle . det foerste svar var nok til at fjerne den! mange tak

Godkendelse af svar
Fra : Playa2k3

Dato : 12-11-04 19:08

Tak for svaret troldenesdhb.

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 12-11-04 19:11

forresten hvis i er interesserede, var der et link i toolbaren til noget der hed Morpheus . maaske er det der det opstaar

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 12-11-04 19:18

Morpheus er et P2P program der smider enorme mænger lort på ens maskine.