/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
TFT-Fladskærm - Hvad skal man gå efter?
Fra : MMS99
Vist : 320 gange
50 point
Dato : 11-11-04 22:24

Hej.

Jeg skal ud og købe en TFT-fladskærm. Hvad er vigtige dataer for en skærm?

PS. Jeg har fået at vide at Di-fusion EA17 skulle være en god skærm til prisen (2500)

Hilsen MMS

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-11-04 23:00

Jeg ville se efter så lille responstid som muligt, og så stor view angle som muligt! F.eks en responstid på 16 ms, og en view angle på over 160 grader! Så vil den være velegnet til spil, og 2 personer ville kunne se skærmen når de sidder ved siden af hinanden!

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 12-11-04 01:08

hvis det er muligt se den i brug og studer den for pixel fejl.

Mange producenter tillader at der er pixel fejl på skærmene og det er ikke alle som vil bytte din skærm hvis der er pixel fejl i.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-11-04 03:54

Et godt sted at købe skærm er elgiganten hvis de har den skærm man gerne vil have, idet der er 30 dages fuld returret - så skulle der være pixelsfejl så kan den byttes. Der behøver iøvrigt ikke at være noget galt overhovedet for at sende den retur. Du skal bare huske at gemme emballagen. læs her http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_ViewTemplate-Start;sid=-sRv_AiP0Fdv90kb2F6sHQurBnl3PbyTGos=?Template=info%2f3327&filename=publisher_text&ErrorTemplate=empty

//bentjuul

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 12-11-04 11:01

Her er en Samsung 173 Psom koster 3,895 kr. Ved PRC Tallene her stammer fra EDB priser. Samsung skriver imidlertid noget andet om kontrast nemlig 1000:1
Billedklarhed: 270 cd/m2
Billedkontrastforhold: 700:1
Display størrelse: 17
Dot pitch / pixel pitch: 0.264 mm
Farveunderstøttelse: 24-bit (16,7 millioner farver)
Interface: DVI, VGA (HD-15)
Maks. H-synkroniseringshastighed: 81 kHz
Maks. opløsning: 1280 x 1024
Maks. synsvinkel af billed (horisontal): 178
Maks. synsvinkel af billed (vertikal): 178
Maks. V-sync hastighed: 76 Hz
Model: Desktopmodel
Responstid: 25 ms
Teknologi: TFT aktiv matriks
Type: Flad skærm
V-sync hastighed ved maks. opløsning: 75 Hz
Videobåndbredde: 140 MHz
det skulle være et godt produkt
Mvh. Fleng