/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
multiboot xp - winlinux
Fra : hotpop
Vist : 445 gange
100 point
Dato : 01-08-02 20:24

Hvad skriver jeg i boot.ini for at kunne starte winlinux fra bunden?
Det er normalt en linux der kører under windows - men winlinux kan ikke få direkte adgang til HDD - og dermed kan det ikke starte...

www.eksperten.dk - kom nu op at køre for ind i h......

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 110 point
Dato : 01-08-02 21:46

en version af linux der kører under windows kræver at windows er startet op ellers kan den simpelthen ikke køre.
Alternativt må du installere linux på en separat partition, det er den eneste løsning, hvis du ikke ønsker winlinux...

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 01-08-02 22:01

det viser sig at winlinux kun kan køre på win9x/me systemer :(

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 01-08-02 22:01

det viser sig at winlinux kun kan køre på win9x/me systemer :(

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 01-08-02 22:06

hmm så lav en bootpartition med linux på så kan du jo køre linux og windows på samme maskine *S*

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 01-08-02 22:07

winlinux kører på windows - så det duer ikke - desværre

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 14:32

Kan du ikke.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Wed, 07 Aug 2002 07:38:25 GMT, "hotpop" <hotpop.news@kandu.dk>
wrote:

>Hvad skriver jeg i boot.ini for at kunne starte winlinux fra bunden?
>Det er normalt en linux der kører under windows - men winlinux kan ikke
>få direkte adgang til HDD - og dermed kan det ikke starte...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 17:46

hotpop wrote:
> Hvad skriver jeg i boot.ini for at kunne starte winlinux fra bunden?
> Det er normalt en linux der kører under windows - men winlinux kan
> ikke få direkte adgang til HDD - og dermed kan det ikke starte...

Drop linux og brug Windows 2000 eller XP og bliv en glad mand igen.

--
Med venlig hilsen
Arne H.Wilstrup

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 07-08-02 19:41

Hej Arne.

Winlinux er droppet - nu er det maxOS Linux vi snakker om :)

Og ja, jeg kører XP - og det vil jeg beholde - det andet var bare for at prøve det :)

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 07-08-02 19:42

jens> winlinux kører PÅ windows - dvs. windows skal være startet for at man kan starte winlinux - men winlinux er ikke kompatibel med WinNT, win2K el. WinXP, så det virker ikke.

Kommentar
Fra : TorbenReffeld

Dato : 26-08-05 08:45

Winlinux2003 kan startes op med en diskette, der er en W98 startdiskette, hvor der i autoexec.bat står den ene linje: CALL C:\WINDOWS\WINLINUX.BAT, hvilket så starter winlinux. Hvis man på en eller anden måde kunne få det ind i boot.ini, ville det jo virke.
Jeg er også ved at prøve winlinux, men har ikke set brugerfladen endnu, da den stopper ved trinnet "Starting CUPS". Lige nu synes jeg pludselig at XP virker udmærket ....

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 26-08-05 09:44

Tak for din kommentar - men det er 3 år siden jeg sidst har leget med projektet og kommer ikke til det igen ;)